اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

انتخابات باید نقطه قوت تاریخ کشور شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: همگی باید دقت کنیم که انتخابات مجلس نهم به عنوان نقطه قوت و روشن در تاریخ کشور ثبت و ضبط شود.

انتخابات باید نقطه قوت تاریخ کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به سالروز قیام شجاعانه مردم تبریز در چهلم شهدای 19 دی قم اظهار داشت: این نکته مهم است که ما صحنه‌های ارزشمند تاریخی خودمان را همیشه به یاد بیاوریم و برای نسل‌های آینده نیز بازگو کرده تا به یادگار باقی بماند.

وی با بیان اینکه نسل آینده باید قدر تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های گذشتگان خود را بداند، افزود: به همین شکل که از قیام تاریخی مردم تبریز تجلیل می‌شود چهلم شهدای این شهر نیز که در جهرم برپا شده است باید تجلیل شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه مردم جهرم در قیام تاریخی خود در چهلم شهدای تبریز جان‌فشانی کرده و حاصل آن تقدیم چند شهید به انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: مسئولان و بزرگان و کسانی که خاطرات آن دوران درخشان را به یادگار دارند باید این مسئله را به نسل جوان و کسانی که تاریخ کشور را مطالعه می‌کنند بازگو کرده و زمینه ماندگاری مبارزات مردم این شهر را در تارک تاریخ مهیا کنند.

دژکام با بیان اینکه مبارزات مردم جهرم و قیام جهادگونه علمای این شهر بر علیه رژیم منحوس شاهنشاهی از لیست تاریخ به مرور کنار رفته و به فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش جهرم و انقلاب اسلامی که سال گذشته در این شهرستان برگزار شد گوشه‌ای از حرکت جهادگونه مردم این شهر به نمایش گذاشته شد.

وی از چاپ کتاب مجموعه مقالات همایش شهرستان جهرم و انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: این همایش سند حضور مردمی است که با کمال شجاعت و شهامت به میدان آمدند و شعارهای آن‌ها در سراسر کشور پیچید و زمینه‌ساز بروز انقلاب اسلامی در ایران شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در ماه آینده بیان داشت: تخریب شخصیت‌ها، شایعه بر علیه کاندیداها و تقابل محله‌ای و قبیله‌ای از جمله موارد ضد اخلاق در انتخابات است و همگی باید دقت کنیم که این انتخابات به عنوان نقطه قوت و روشن در تاریخ کشور ثبت و ضبط شود.

امام جمعه جهرم حضور گسترده در انتخابات را امری مهم و ضروری دانست و گفت: آنچه که در کلام رهبر معظم انقلاب می‌درخشد حضور گسترده و انقلابی مردم در انتخابات است که دشمن را از ادامه توطئه‌های خود بر علیه ایران ناامید می‌کند.

دژکام همچنین با اشاره به سالروز شهادت حجت‌الاسلام شیخ فضل‌الله محلاتی در روز نخست اسفند ماه اظهار داشت: این روز به‌نام روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده و جا دارد که مردم و مسئولان نسبت به تقویت حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب و روحانیون تاثیرگذار برای جامعه تلاش و پشتکار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در جهرم در پایان سخنان خود از حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن تشکر کرد و پیشرفت هسته‌ای ایران را در تهیه سوخت 20 درصدی تبریک گفت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول