اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور خبر داد

حضور طلاب امدادگر در جمعیت هلال احمر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: به منظور رفع مشکلات دینی در بحث امداد و نجات در سازمان جوانان کانون‌های طلاب ایجاد شده است تا بتوانیم در خصوص مباحث دینی از طلاب امدادگر استفاده کنیم.

حضور طلاب امدادگر در جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فرحناز رافع عصر امروز در نخستین جشنواره عفاف و حجاب که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره خلاقیت و نوآوری و ارائه طرحی نو در مقوله عفاف و حجاب بوده که همزمان با هفته عفاف و حجاب در چهارم تیرماه سال جاری فراخوان مقاله عفاف و حجاب به دبیرخانه جمعیت هلال احمر ابلاغ شده است.

وی افزود: از محورهای اصلی این فراخوان بحث فلسفه حجاب و عفاف، حجاب و امنیت اجتماعی، حجاب و تحکیم خانواده و... بوده است.

وی در خصوص هدف از برگزاری این همایش اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در مسیر نهادینه کردن و ترویج  فرهنگ حجاب در میان اعضای داوطلب و امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت به برگزاری این همایش اقدام کرده است.

مشاور امور زنان جمعیت هلال احمر ادامه داد: 100 مقاله به دبیرخانه همایش عفاف و حجاب جمعیت هلال احمر ارسال شده است که از میان مقالات ارسال شده 10 مقاله برگزیده شده است.

وی با اشاره به معرفی و تجلیل از مقالات برگزیده بیان داشت: چکیده این مقالات در آینده‌ای نزدیک به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

رافع بیان داشت: از سال گذشته تا کنون 161 تیم تخصصی و آموزشی در جمعیت هلال احمر تشکیل شده است که 3 هزار زن امدادگر در قالب تیم‌های تخصصی و عمومی در راستای ارزش‌های دینی و حفظ مسائل شرعی برای نخستین بار ساماندهی و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور حادثه خیز است زنان نیز می‌توانند با کمک مردان و در کنار حفظ  حجاب و عفاف به آسیب دیدگان کمک کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: در بحث امداد و نجات در سازمان جوانان کانون‌های طلاب ایجاد شده تا در خصوص مباحث دینی از طلاب امدادگر استفاده کنیم.

رافع در پایان گفت: در این جشنواره از سه نفر برگزیده با اهدای جوایز نفیسی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول