اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

تحقق 40 درصدی پروژه‌های عمران روستایی زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از تحقق 40 درصدی پروژه‌های عمران روستایی این استان خبر داد.

تحقق 40 درصدی پروژه‌های عمران روستایی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که از نعمت ولایت برخوردار شده و توفیق ولایت پذیری در سه دهه انقلاب اسلامی، تا به امروز در جای جای این مملکت ساری و جاری شده است.

وی با بیان اینکه در دهه اخیر با حضور پر برکت آیت‌الله ‌محمدتقی واعظی استان از برکات وجود نماینده ولی فقیه بهره‌مند بوده، افزود: وحدت در همه امورات با وجود نماینده ولی فقیه با توجه به ظرفیت‌های مطلوب استان در راستای ارتقای مادی و معنوی محور بوده و خدمات وی به استان فراموش شدنی نیست.

استاندار زنجان بیان داشت: مدیریت مدبرانه و پدرانه، هدایت‌ها و حمایت‌های آیت‌الله واعظی در روند توسعه استان بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: بر خود وظیفه می‌دانم از طرف همه مسئولان از خدمات بی‌شائبه آیت‌الله واعظی تقدیر کنم.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه یکی از توفیقات من خدمت در کنار آیت‌الله شیخ علی خاتمی از دهه 70 تا کنون است، یادآور شد: وی یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس و از افرادی است که خدمات وی در پس از دروان دفاع مقدس نیز در جامعه آثار فراوانی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سیر حرکت و توسعه استان به برکت حضور نماینده ولی فقیه ادامه یابد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان به برکت انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته از برکات انقلاب از همه جهات بهره‌مند شده، گفت: ارتقای علمی و معنوی استان و ارتقای بسیاری از شاخص‌های توسعه به برکت انقلاب اسلامی در همه کشور به ویژه در استان زنجان مشاهده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی تنها 200 دانشجو و یک مرکز علمی در استان فعال بود، افزود: در حال حاضر 80 هزار دانشجو در 30 مرکز علمی و دانشگاهی دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند.

رئوفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در شش ساله گذشته به برکت دولت نهم و دهم در همه ابعاد پیشرفت و توسعه‌های بسیار چشمگیری دیده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن مسکن‌دار شدن مردم در سال جاری بیان داشت: 60 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان احداث شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید برای 40 هزار و 400 نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شد، گفت: در حال حاضر این امر به صورت صد درصد تحقق یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان بهار سال جاری 7.1 بود، تصریح کرد: تا پایان سال این میزان یک درصد افزایش می‌یابد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی در قالب ستاد عمران شهری 280 پروژه با اعتبار 214 میلیارد تومان پیگیری می‌شود، افزود: در ستاد عمران روستایی نیز در 900 روستای استان یک هزار و 903 پروژه با اعتبار 408 میلیارد تومان در استان اجرایی می‌شود.

وی از تحقق 40 درصدی پروژه‌های عمران روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی 830 پروژه به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ‌زنی شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه این پروژه‌ها با 380 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها 18 طرح کلنگ‌زنی شد.

این مسئول با اشاره به صادرات 280 میلیون دلاری استان در سال 89 اضافه کرد: در سال جاری این میزان به 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به حضور مردم در صحنه‌های مختلف اذعان داشت: میزان مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات ریاست جمهوری 92 درصد بود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول