اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر اتفاق می‌افتد

افتتاح 99 پروژه عمرانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح 99 پروژه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 99 پروژه عمرانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
ابراهیم جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توسعه و عمران روستایی در سال‌های اخیر همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بوده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش برای ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: هدف اصلی توسعه پایدار، تأمین نیازهای اساسی، بهبود و ارتقای سطح زندگی برای همه و ایجاد آینده‌ای امن‌تر و سعادتمندانه‌تر است.
جعفری با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمات‌رسانی به بخش‌های مختلف روستایی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مناطق روستایی و ایجاد شرایط مناسب و بهینه بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گرفت.
این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برخورداری روستاییان از راه، آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح هادی روستایی به منظور خدمات‌رسانی در بخش‌های آب، گاز و فراهم آوردن دیگر امکانات لازم را از جمله اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامی ایران در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان عنوان کرد.
جعفری با اشاره به افتتاح طرح‌های بزرگ عمرانی در بخش‌های مختلف روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر ابراز داشت: در دهه فجر امسال افزون بر 99 پروژه روستایی در مناطق مختلف روستایی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
جعفری میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را 240 میلیارد و 596 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها سبب توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
وی تصریح کرد: پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در 399 روستای شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد که در این پروژه‌ها بر حسب نیاز روستا مشکلات مختلف روستائیان در این مناطق برطرف می‌شود.

* 15 هزار خانوار روستایی از خدمات پروژه‌های دهه فجر برخوردار می‌شوند
جعفری گفت: افزون بر 15 هزار و 86 خانوار روستایی با جمعیتی بیش از 75 هزار و 400 نفر از افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
این مقام عالی دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار هزینه‌ شده برای بهره‌برداری از هر یک از پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر را از 250 میلیون ریال تا 300 میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: این 99 پروژه‌ توسط هشت دستگاه اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره‌برداری در دهه فجر است.
جعفری عنوان داشت: اداره راه و ترابری 24 طرح و شرکت آب و فاضلاب روستایی با 22 طرح بیشترین پروژه‌های افتتاحی را در دهه فجر دارند.
وی افزود: 16 طرح نوسازی مدارس، 12 طرح دانشگاه علوم پزشکی، 9 طرح شرکت گاز، شش طرح بنیاد مسکن، شش طرح شرکت توزیع نیروی برق و چهار طرح تربیت‌ بدنی از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های افتتاحی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر است.

* روستاییان کهگیلویه و بویراحمد جشن انقلاب برگزار می‌کنند
جعفری از تشکیل ستاد ویژه دهه فجر برای اجرای برنامه‌های این دهه در مناطق مختلف روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و یادآور شد: دهیاران در روستاهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد باید برای اجرای برنامه‌های متنوع و شادی‌آفرین دهه فجر زمینه لازم را فراهم کنند.
وی دهه فجر انقلاب اسلامی ایران را برگ زرین تاریخ جهان دانست و بر هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های یوم‌الله دهه فجر تأکید کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیکی برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همزمان با ایجاد زمینه لازم برای شرکت مردم در جشن‌های دهه مبارک فجر و به‌ ویژه راهپیمایی 22 بهمن باید برای ایجاد شور و شوق حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شود.

*دشمن در انتخابات مغلوب ولایتمداری ملت ایران می‌شود
جعفری حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس را برگ زرین و حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.
وی یادآور شد: دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی ایران همچون همیشه در این صحنه نیز مغلوب ولایتمداری و بصیرت ملت ایران می‌شوند.
جعفری یادآور شد: با توجه به شتاب روند خدمات‌رسانی به مناطق روستایی در طول سال‌های گذشته اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه ضرورت دارد.
وی از مطبوعات و اصحاب رسانه خواست نسبت به تبیین اهداف انقلاب اسلامی ایران و بیان عملکردها و خدمات این نظام مقدس به منطق مختلف شهری و روستایی تلاش بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول