اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمابری

فرمانداری سنندج خبر معاون ورزش کردستان را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت برگزاری مسابقات ورزشی در کردستان به نقل از معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان، فرمانداری سنندج در نمابری، اطلاعات این خبر را تکذیب کرد.

فرمانداری سنندج خبر معاون ورزش کردستان را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و رئیس هیئت تکواندو کردستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس در سنندج اعلام کرد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی از کاندیداها برگزاری مسابقات لیگ استانی در سنندج لغو شده است.

فرمانداری سنندج نیز به دنبال انتشار این خبر در نامه‌ای اعلام این خبر از سوی مصاحبه شونده را تکذیب کرد و آورده است که مجوز برگزاری این مسابقات صادر شده و منعی برای صدور مجوز برگزاری مسابقات ورزشی در این شهرستان وجود ندارد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که دو نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی مراسم افتتاح خانه ورزش‌های رزمی را به محلی برای سخنرانی و تبلیغات انتخاباتی تبدیل کردند.

در پی این اقدام و رسانه‌ای شدن این تخلف انتخاباتی بر اساس مصاحبه معاون ورزش و جوانان کردستان و رئیس هیئت تکواندو استان دستور تعطیلی تمامی مسابقات ورزشی در سنندج صادر شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج در این رابطه گفت: ابتدا به ساکن دستور تعطیلی تمامی مسابقات و برنامه‌های ورزشی را داده بودند.

سعید عدنانی افزود: از آنجایی که مسابقات ورزشی در تقویم برنامه‌ریزی شده است و عدم برگزاری آن به ضرر تیم‌های استان تمام می‌شود، تنها اجازه برگزاری مسابقات کشوری را به اداره ورزش و جوانان دادند.

یکی از مسابقاتی که برگزاری آن به دلیل این تصمیم به محاق تعطیلی می‌رفت برگزاری مسابقات تکواندوی انتخابی خردسالان و نونهالان استان کردستان است.

رئیس هیئت تکواندوی استان کردستان در این رابطه گفت: در حال تمرین و آماده کردن سالن آزادی بودیم که در اقدامی غیرمنتظره سالن را از ما پس گرفتند.

فرزین لطف‌پوری افزود: تاکنون 10 میلیون ریال هزینه چاپ کارت و بنرهای تبلیغاتی شده است که مشخص نیست چه کسی این خسارت مالی را جبران خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی این مسابقات علاوه بر خسارت مالی ما را دچار خسارات معنوی نیز کرده است، گفت: این اقدام انگیزه ورزشکاران و روحیه آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

لطف‌پوری با بیان اینکه آرزوی من این است که این مسابقات برگزار شود افزود: هنوز هم امیدوارم با کمک رسانه‌ها و مسئولان این مسابقات در موعد مقرر برگزار شود که فرمانداری اعلام کرد صدور مجوز برای برگزاری این مسابقه صادر شده است.

اگر چه اماکن عمومی دیگری از جمله مساجد و تکایا و حتی خیابان‌های شهر نیز به محل تبلیغات غیرقانونی کاندیداهای نمایندگی مجلس تبدیل شده است اما نباید این تخلف انتخاباتی دیگر فعالیت‌های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد.

این اقدام یعنی لغو برگزاری مسابقات ورزشی نگارنده را به یاد ضرب‌المثل (به خاطر یک بی‌نماز در مسجد را نمی‌بندند) انداخت و این سئوال را به ذهن متبادر کرد که آیا مسئولان نمی‌توانند به جای این کار با متخلفان برخورد قانونی کنند.

آیا این کار شبیه به این نیست که به دلیل وقوع تصادف و تخلفات رانندگی که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد رانندگی را در تمامی خیابان‌ها ممنوع کنیم، مگر نه اینکه حفظ جان انسان‌ها از هر مسئله دیگری مهم‌تر است.

انتظار می‌رفت مسئولان به جای انجام چنین اقدامی و پاک کردن صورت مسئله با متخلفان برخورد کنند.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول