اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد:

زکات عامل بسط روزی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد گفت: پرداخت زکات و رسیدگی به این امر واجب الهی سبب بسط و گشایش روزی است.

زکات عامل بسط روزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر مهدی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خیران و حامیان زکات پارس‌آباد اظهار داشت: زکات در واقع شکرانه نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار بشر گذاشته و مردم با پرداخت زکات باید شکرانه شادی خود را بپردازند.

وی با بیان اینکه عاملین زکات جایگاه والایی در نزد خداوند سبحان دارند، افزود: نهادینه شدن فرهنگ متعالی زکات سبب می‌شود تا جنبه‌های عرفانی و اخلاقی فرد نیز متعالی‌‌تر شده و انسان خود را به خدا نزدیکتر ببیند.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: در سال جاری افزون بر 3 میلیارد و 330 میلیون ریال زکات شهرستان مرزی پارس‌آباد جمع آوری شده است.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: در این زمینه روستای فیروزآباد از توابع بخش تازه‌کند با جمع‌آوری 701میلیون و 500 هزار ریال مقام نخست را در پرداخت زکات در این شهرستان به دست آورده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد زکات را از فرایض دینی عنوان کرد و اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ زکات به رشد و ترقی جامعه اسلامی، کاهش فاصله طبقاتی و زدوده شدن آثار فقر کمک زیادی می‌کند.

وی تصریح کرد: احیای زکات و عمل به این واجب دینی، موجب نزول رحمت و برکت الهی، فزونی رزق و روزی، افزایش راندمان محصول و رفع محرومیت می‌شود.

این مسئول نقش روحانیون و مبلغان دینی را در فراگیر شدن فرهنگ زکات در جامعه بسیار اثر بخش عنوان کرد و افزود: اگر به این فریضه به درستی و دقیق عمل شود، هیچ فرد فقیر و مستمندی در جامعه اسلامی پیدا نمی‌شود.

مهدی‌پور در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از بارندگی‌ها و نزولات جوی اخیر و وضعیت خوب کشت و زرع منطقه، اظهار امیدواری کرد: به واسطه این نزولات و عنایت پروردگار، میزان تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم و به تبع آن میزان زکات سال آینده شهرستان پارس‌آباد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش با اهدای جوایزی از 15 نفر از خیران، عاملان و حامیان زکات در شهرستان پارس‌آباد تقدیر شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول