اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان خبر داد

راه‌اندازی آسیاب دوم سیمان دشتستان با اعتبار 170 میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان از راه‌اندازی آسیاب دوم سیمان دشتستان با اعتبار 170 میلیارد ریال خبر داد.

راه‌اندازی آسیاب دوم سیمان دشتستان با اعتبار 170 میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کیومرث موسیوند در بازدید مسئولان از کارخانه سیمان دشتستان اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید سیمان شرکت صنایع سیمان دشتستان، سه‌هزار تن در روز است.

وی افزود: با بهره‌وری و بهره‌برداری صحیحی که از مجموعه می‌شود، عملا تولید 3500 تا 3600 تن کلینکر در روز را داریم که با اضافه شدن مواد افزودنی به مواد اولیه یعنی کلینکر، تولید سیمان ما به چهار هزار تن در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان با اشاره به راه‌اندازی طرح آسیاب دوم شرکت صنایع سیمان دشتستان خاطرنشان کرد: آسیاب دوم را با ظرفیت 120 تن در ساعت از شرکت CNBN چین خریداری کردیم که تجهیزات داخلی آن توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده و به دست متخصصین، مهندسین، کارگران خود مجموعه، مشاوران و پیمانکاران داخلی کشور آماده بهره‌برداری شده است.

موسیوند تصریح کرد: این آسیاب با اعتبار 170 میلیارد ریال از منابع داخلی احداث شده و با این آسیاب جدید، قطعا ظرفیت ما بیشتر خواهد شد و به تولید فراتر از 4 هزار تن سیمان در روز خواهیم رسید.

وی اذعان داشت: بخشی از ظرفیت آسیاب جدید در واقع متعلق به کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی است و در حال حاضر مطالعه روی مواد اولیه و کلینکر تولید شده را انجام می‌دهیم و امیدواریم که بتوانیم حجم افزودنی‌هایی مثل سنگ آهک، سنگ گچ و سرباره را افزایش دهیم.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر در مورد مواد افزودنی به عدد 13 رسیده‌ایم، یعنی 13 درصد مواد افزودنی در آسیاب جدید و آسیاب قدیم اضافه می‌کنیم که خوشبختانه بخش عمده آن در منطقه موجود است.

موسیوند با بیان اینکه شرکت صنایع سیمان دشتستان دارای تمام استانداردهای لازم است، گفت: یکی از این استاندارها، مربوط به محیط زیست است که به صورت ماهانه پایش و ممیزی می‌شود. 

وی اضافه کرد: یکی از فاکتورهای محیط زیست، میزان غبار خروجی از دودکش‌هاست.

موسیوند تصریح کرد: میزان غبار خروجی از دودکش‌ها باید زیر عدد استاندارد باشد و برای همین منظور ما از فیلترهای استاندارد استفاده می‌کنیم و در واقع سیمان دشتستان هم یکی از واحدهای کشور است که تا به امروز تمام استانداردها را رعایت کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول