اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی همدان:

سیمان در اواخر سال گران نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی همدان گفت: معمولاً سیمان در اواخر سال گران نمی‌شود و همواره افزایش قیمت در زمان پیک مصرف که معمولا در شش ماهه نخست سال است، صورت می‌گیرد.

سیمان در اواخر سال گران نمی‌شود

امیر بختیاری هفت‌لنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل ساخت و ساز نبوده، عرضه زیاد و تقاضا کم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها تغییری نکرده و مشکلی در اتحادیه وجود ندارد، افزود: در این اواخر افزایش قیمتی وجود نداشته و سیمان نیز از سه کارخانه استان تولید و عرضه می‌شود.

بختیاری با اشاره به قیمت کنونی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان یادآور شد: مصالح ساختمانی هم‌اکنون بر مبنای قیمت مصوب عرضه می‌شود و سیمان نیز در نوع هگمتانه تیپ 2 با قیمت مصوب 3 هزار 800 تومان فروخته می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ممکن است در اواخر سال قیمت‌ها تغییر کند، افزود: معمولا سیمان در اواخر سال گران نمی‌شود و همواره افزایش قیمت در زمان پیک مصرف که معمولا در شش ماهه نخست سال است، صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی همدان بیان داشت: در حال حاضر که در فصل زمستان قرار داریم، بازار در مرحله رکود است چرا که همدان سردسیر است و شرایط رکود در آن حاکم است.

وی از عدم قاچاق مصالح ساختمانی در همدان خبر داد و گفت: وقتی عرضه مصالح آزاد است و بر اساس قیمت دولتی نرخ‌گذاری شده است و کارخانه‌ها تولید می‌کنند چه لزومی دارد قاچاق صورت گیرد.

بختیاری با بیان اینکه امسال در پیک مصرف مشکلی نداشتیم، ابراز داشت: در مواردی کارخانه‌ها با داشتن زمینه صادراتی، مصالح خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کنند که این با مجوز و با صلاحدید مسئولان صورت می‌گیرد.

وی در خصوص واردات مصالح ساختمانی از سایر استان‌ها به همدان اذعان داشت: با توجه به نبود معادن سنگ گچ در استان همدان، ما ناچار به واردات گچ از استان‌های همجوار هستیم چراکه در زمینه‌هایی که تولید نداریم باید به فاکتور کرایه توجه کرد و نمی‌توان از استان‌های دور واردات را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی در خصوص عدم خریداری مصالح ساختمانی مسکن مهر از خرده فروشان نیز گفت: در ساخت و ساز مسکن مهر، مصالح خود را از فروشنده‌های مستقیم خریداری می‌کنند چراکه مصالح زیادی را تقاضا دارند به همین علت برای پرهیز از پرداخت سودها به خرده فروشان، از کارخانه‌ها خریداری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: اتحادیه مصالح ساختمانی، 180 عضو دارد و مشاغل موزائیک‌سازی، لوپ زن، مصالح فروش، سنگ فروش، سنگ‌تراش و سنگ مزارفروش از جمله رسته‌های شغلی اتحادیه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول