اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

مربیان پرورشی بسترساز آینده‌نگاری ذهن جوانان هستند

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: مربیان پرورشی بسترسازان آینده‌نگاری افکار دانش‌آموزان در راستای ارتقای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

مربیان پرورشی بسترساز آینده‌نگاری ذهن جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، کرم رضا پیریایی ظهر امروز در نشست با مربیان پرورشی در  سالن هلال احمر شهرستان تویسرکان، آینده نگاری را مستلزم هدف‌گذاری خواند و خطاب به مربیان پرورشی اظهار کرد: برنامه‌ریزی کاربردی و کارشناسی شده مربیان پرورشی در قالب طرحی منسجم موجب شکوفا شدن خلاقیت‌های نوآورانه خواهد شد.

وی افزود: انتقال درست مفاهیم نقش مهمی در خودشناسی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان در مواجهه با ناهنجاری‌های جامعه دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: مسئولیت پذیری مربیان پرورشی عنصری مهم و در ارتقای آموزش و تربیت نسل جوان بسیار حساس  است چرا که مربیان به مثابه یک راهبر می‌توانند در تمام لایه‌های پنهان افکار دانش‌آموزان با بهره‌مندی از روش‌های انگیزشی علمی بر اساس آموزه‌های دینی نفوذ کنند.

وی با اشاره به تزکیه نفس باید بر تعلیم مقدم باشد، اذعان داشت: نیاز ضروری و بنیادی پیشرفت کیفی علمی در همه عرصه‌ها هم راستای تزکیه و تهذیب با دانش‌پژوهی است چرا که تزکیه اخلاق نقش رهبری را در زندگی بشر ایفا می‌کند.

پیریایی مربیان پرورشی را بسترسازان آینده‌نگاری در افکار دانش‌آموزان خواند و بیان داشت: مربیان با تعیین اهداف و شاخصه‌های حوزه فعالیت و ترسیم چشم انداز برنامه‌های بلندمدت هدفمند جایگاه ما را در همه حوزه‌ها ارتقا خواهند داد چرا که شکل‌دهنده افکار نسل جوان هستند.

وی تشکیل حلقه‌های صالحین را برای تعمیق بخشی بصیرت رفتاری و گفتاری لازم دانست و خاطرنشان کرد: تقویت درک و بینش با مداومت و تبادل مباحث، کشف موضوع به صورت جمعی انگیزه‌سازی در ذهن جوانان را فعال می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مخاطبان مربیان پرورشی را در آموزش و پرورش دو طیف عام و خاص را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: مربیان پرورشی می‌توانند استعدادها و توانمندی دانش‌آموزان را شناسایی و بستری مناسب را برای شکل‌گیری حلقه‌های صالحین و استفاده از نیرویی انسانی سرشار از توان فراهم کنند. 

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان نیز با اشاره به اینکه تویسرکان در رشته‌های معارف و علوم قرآنی در سطح استان رتبه نخست را دارد، گفت: دانش‌آموزان شهرستان در حوزه علوم قرانی پنج رتبه کشوری و 48 مقام استانی را در همه رشته‌ها کسب کردند.

علی بیات با بیان اینکه 19 مدرسه قرآنی با پوشش تمام دانش‌آموزان علاقمند با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان فعال هستند، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های اداره آموزش و پرورش دوستی با طبیعت است که با حضور 4 هزار نفر از دانش‌آموزان در اردوگاه تفریحی سیاحتی باقریه اجرا خواهد شد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش سه پارامتر کلیدی در راستای تحقق اهداف معنوی و مادی به عنوان یک ضرورت لازم است چرا که سلامت بدن، اخلاق و دانش هر سه در موازات هم تکمیل کننده مسیر برای یک انسان موفق هستند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول