اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ـ2:

انتخابات مانند لیلة‌القدر سرنوشت‌ساز است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: انتخابات رسالت سنگینی است که بر دوش همه ما قرار دارد و مانند لیلة‌القدر سرنوشت‌ساز است.

انتخابات مانند لیلة‌القدر سرنوشت‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری کوثر پرفروغ که در سالن شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه حجاب زنان یکی از نقاط قوت مسلمانان است، اظهار کرد: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد بین آنها امکان‌پذیر نیست چرا که حجاب سپری در برابر هر گونه فساد، فحشا، بی‌بند و باری است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان حرکت‌هایی را برای تخریب ارزش‌ها دنبال می‌کنند، ولی باید دانست حفظ حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف با حضور در اجتماع منافاتی ندارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان داشت: تعداد فراوانی از زنان با حجاب اسلامی وجود دارند که در عرصه‌های علمی حاضر شده‌ و قله‌های پیشرفت را فتح کرده‌اند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی به زنان گفت: مهم‌ترین وظیفه شما حفظ کانون گرم خانواده است، بنابراین باید با تمام وجود، اندیشه و زندگی خود را برای این کانون صرف کنید.

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: برخی اوقات مشاهده می‌شود، برخی بانوان چادری، دخترانشان حجاب لازم را ندارند، گویا ما خود دچار تسامح و تساهل شده و حجاب و عفاف را بر خود تکلیف دانسته و موضوع را برای نسل آینده تبیین نمی‌کنیم و در نتیجه نسل‌های آینده نسبت به حجاب حساسیت لازم را ندارند.

وی با اشاره به اهمیت مسجد گفت: امام خمینی(ره) فرمودند مسجد سنگر است و این استراتژی برای همه دوران تاریخ است، بنابراین باید تلاش کنیم زلف خود را با مساجد گره بزنیم و نقش مسجد را فراموش نکنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی نخستین حرکت خود را از مسجد آغاز کرد و اگر می‌خواهیم نهضت انقلاب را ادامه دهیم، نباید از مساجد غافل باشیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم دیدارهای چهره به چهره با خواهران داشته تا شبهات برطرف شود.

ارباب سلیمانی عنوان داشت: بانوان باید در عرصه‌های اجتماعی از جمله انتخابات که با شئونات شما سازگاری داشته باشند حضور فعال داشته باشند، زیرا انتخابات رسالت سنگینی است که در بر دوش همه ما قرار دارد و مانند لیله‌القدر سرنوشت‌ساز است.

وی تاکید کرد: نباید انتخابات را دست کم بگیریم و علاوه بر حضور شاداب خود، باید دیگران را برای حضور تشویق کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد: انتخابات 12 اسفند بهترین انتخابات نسبت به انتخاباتی است که در دوران گذشته پشت سر گذراندیم و این انتخابات تیر قاطع و محکمی بر قلب دشمنان است.

وی با بیان اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور در حال توسعه است، گفت: 2 هزار و 450 کانون فرهنگی و هنری در ابتدای سال 85 مشغول فعالیت بودند و اکنون تعداد کانون‌ها به مرز 13 هزار کانون فرهنگی و هنری نزدیک شده است.

ارباب سلیمانی تاکید کرد: باید در کنار توسعه کمی به کیفیت کانون‌ها اهمیت دهیم و باید در نظر داشت که حضور خواهران در کانون‌ها و فعال‌سازی این بخش به کیفیت‌بخشی کانون‌ها کمک می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال 91 با برنامه‌ریزی در استان‌هایی که آمادگی تشکیل واحد خواهران وجود دارد، این واحد راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول