اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

از یادمان اسناد هویتی استاد حیرت‌سجادی پرده‌برداری شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و محققان حوزه مهندسی فرهنگ نام‌گزینی استان از اسناد هویتی استاد محمدباقر حیرت‌سجادی از مفاخر فرهنگی استان کردستان در گنجینه اسناد هویتی مشاهیر استان پرده‌برداری شد.

از یادمان اسناد هویتی استاد حیرت‌سجادی پرده‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج پس از پایان نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی دراستان و با حضور فرزند استاد محمدباقر حیرت سجادی و مسئولان استانی از اسناد هویتی این عالم و فرزانه کردستانی پرده‌برداری شد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اسناد سجلی ثبت احوال سند رسمی تابعیت و هویت اتباع ایران بوده و شناسنامه‌ای که از روی اسناد سجلی صادر می‌شود در حکم بلیطی برای ورود به دنیای شهروندی است.

عبدالله خسروی‌زاده افزود: مجموعه هویت‌های افراد در یک جامعه نشان‌دهنده فرهنگ و هویت منطقه‌ای و ملی آن جامعه محسوب می‌شود و یکی از راه‌های انتقال هویت و ذخایر فرهنگی به نسل‌های آینده با معرفی اسناد هویتی مشاهیر و شخصیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، علما و شهدای گرانقدر آن جامعه است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان تصریح کرد: این اداره کل براساس دستورالعمل‌های کشوری و بنا بر رسالت اصلی خویش اقدام به تشکیل گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر استان در مرکز استان نموده که هم اکنون بیش از 60 سند هویتی از مشاهیر استان در این گنجینه وجود دارد.

وی افزود: استاد محمدباقر حیرت‌سجادی ملقب به رکن‌الاسلام از علما و ادبای مشهور کردستانی و از مفاخر حوزه فرهنگی و ادبی استان کردستان و ایران اسلامی به شمار می‌آید که خدمات شایان توجهی را در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی در کردستان و رفع محرومیت‌های این حوزه انجام داده ‌است.

خسروی‌زاده‌ خاطرنشان کرد: این عالم فرزانه مؤسس مدارس جدی در کردستان بوده و پایه‌گذار اداره معارف و صنایع مستظرفه است و در سازمان دادن به موقوفات و تشکیل اداره اوقاف کردستان نقش مؤثر و اساسی را داشته است.

گفتنی است هم‌اکنون در گنجینه اسناد هویتی استان کردستان سندهایی از مشاهیر و مفاخر کردستانی و ملی ایران اسلامی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، شهید ماموستا شیخ الاسلام، شهید ماموستا برهان‌الدین عالی، پروفسور مظفر پرتوماه، آیت‌الله شیخ محمدمردوخ و بسیاری از مشاهیر و مفاخر علمی، ادبی، فرهنگی و هنری کردستان موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این گنجینه واقع در اداره کل ثبت احوال استان از نزدیک با زندگی‌نامه این مفاخر آشنا شوند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول