اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه اسناد خطی در خانه کرد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه اسناد خطی کردستان در نگارخانه موزه مردم‌شناسی خانه کرد در سنندج برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه اسناد خطی در خانه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به مناسبت ایام دهه فجر نمایشگاهی از اسناد خطی شامل مبایعه‌نامه، احکام، فرامین که سبک نگارشی مکاتبات، تعاملات فرهنگی، احترامات متقابل و میزان رشد فرهنگی این خطه از کشور را به نمایش می‌گذارد، برگزار شده است.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی کردستان مطالعه این اسناد بیانگر بلوغ فرهنگی و زیربنای انسانی و سنتی استان است و نشان می‌دهد مرکزیت سنندج به یک نظام شهری و قانونی قدم گذاشته که وجود بیش از ده‌ها هزار نسخه در استان حاکی از اهمیت و جایگاه اسناد و اهمیت خط و کتابت در استان است.

امیر الهی افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به جهت حفاظت، مرمت و نگهداری اسناد خطی و همچنین بهره‌برداری محققان و پژوهشگران در خصوص راه‌اندازی مرکز اسناد در محل خانه کرد اقدام نموده و همچنین این اداره کل آمادگی لازم را دارد تا در صورت صلاحدید به منظور حفاظت و نگهداری بیشتر آثار با حفظ نام مالک به حفاظت و نگهداری آن اقدام نماید.

* بهره‌برداری از نخستین هتل 2 ستاره  دهگلان

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: پروژه هتل دو ستاره ریبوار شهرستان دهگلان در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریال صبح امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

الهی افزود: هتل‌ها به عنوان یکی از عوامل مؤثر در قیمت سفر و درعین حال کیفیت سفر از نظر مسافر، به عنوان یکی از پیش‌فرض‌های ترجیح دادن سفر هستند.

وی با اشاره به اینکه این هتل به عنوان اولین مرکز اقامتی و گردشگری در شهرستان تازه تأسیس دهگلان از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: این هتل در 2 فاز ساخته شده که فاز اول آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث شده و ظرفیت اسکان 30 مسافر را در یک شب دارد و دارای 12 اتاق یک تخته،2 تخته و 3 تخته و همچنین لابی و رستوران، سالن مراسمات و پارکینگ است.

به گفته الهی فاز دوم این هتل شامل اتاق‌های یک تخته و دو تخته، سالن ورزشی، سالن کنفرانس و سفرخانه سنتی است که در نوع خود بی‌نظیر است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول