اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هیئات مذهبی سازمان تبلیغات خبر داد

ورود آهنگ‌های مبتذل غربی در عزاداری‌ها مذهبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره هیئات مذهبی سازمان تبلیغات گفت: آهنگ‌های مبتذل غربی در عزاداری‌های مذهبی امروز وارد شده است.

ورود آهنگ‌های مبتذل غربی در عزاداری‌ها مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم غلامرضایی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی تشکل‌های میانی با رویکرد بصیرت افزایی اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) از پیش از خلقت حضرت آدم (ع) انجام می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت هیئت‌های مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: مدیریت فرهنگی، آموزشی، اخلاقی و اجرایی هیئت‌های مذهبی باید بر اساس قواعد و اصول مورد نظر الهی صورت گیرد.

رئیس اداره هیئات مذهبی سازمان تبلیغات کشور اضافه کرد: مدیریت فرهنگی شامل قرآن، احکام شرعی، اهل بیت (ع) و معرفی سیره انبیا، اخلاق، انجام نظرات مراجع و علما، اهتمام به گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شناخت بدعت‌ها و تحریف‌ها، توجه کامل به نذورات و مخارج آن‌ها، بهره‌گیری از روحانی، درک شرایط زمان، انجام عزاداری متعارف، استفاده از نوشته‌ها و کتیبه‌های مناسب با جذابیت هنری و تعامل مناسب در راستای اخذ آخرین تصمیمات و سیاست‌های نظام از سازمان تبلیغات می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مدیریت اجرایی تصریح کرد: رعایت نظم و انضباط در هیئت‌ها، انتخاب سخنران و مداح با تقوا و با سواد، مدیریت بحران، مشورت و استفاده از عقل جمعی در مسائل مختلف، برگزاری مجالس در ساعات مقرر و پرهیز از طولانی کردن جلسات، اطلاع‌رسانی به موقع در مراسم و برنامه‌ها، تشویق کودکان و نوجوانان در جذب آن‌ها به هیئت‌ها، فرق گذاشتن مجالس شادی و عزا و ... از جمله اقداماتی است که رئیس هیئت‌ها باید رعایت کنند.

غلامرضایی اخلاص، داشتن اخلاق حسنه، تواضع، فروتنی، صداقت، عزت نفس، مهربانی، تطابق کردار و رفتار، داشتن شهامت معنوی و حق‌گویی، راست‌گویی و پرهیز از دورویی، داشتن ظاهری آراسته، داشتن وضو و رعایت مسائل شرعی را از جمله اصول مدیریت اخلاقی برشمرد و افزود: رئیس هیئت با حضور خود در مجالس و هیئت‌ها باید بر امور فرهنگی تاکید کند.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ها و مخارج باید صرف امور فرهنگی و تقویت فرهنگی مردم شوند، ادامه داد: باید از ترویج فرهنگ‌های غلط پیشگیری شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول