اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل:

جشنواره موسیقی آغاز هنر اصیل و ماندگار را کلید زد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره موسیقی مقامی آذری و اصیل ایران آغاز هنری ماندگار را در دیار اردبیل کلید زد.

جشنواره موسیقی آغاز هنر اصیل و ماندگار را کلید زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی مقامی آذری و اصیل ایران در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: هنرهای بومی و اصیل منطقه استعداد جهانی شدن دارند که قصور و کوتاهی هر یک از مسئولان اجحافی نابخشودنی در حق این مردم است.

این مسئول بیان داشت: موسیقی ریشه در فرهنگ و باور ملت فرهنگ‌پرور ما دارد و تکریم هنرمندان این رشته وزین هنری، پاسداشت آیین‌ها و باورهای ماست.

شرفی ادامه داد: بدون شک برگزاری این جشنواره آن هم در شهری که خود مهد خنیاگران عاشق است، گام مهمی برای آغاز هنر اصیل و ماندگار موسیقی اصیل ایرانی و مقامی آذربایجان است.

وی تصریح کرد: موسیقی اصیل ایرانی و مقامی آذربایجان همواره  تعالی‌بخش و متعالی بوده و زمینه‌ساز معرفت بیشتر سالکان کوی عشق و معرفت است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به موسیقی فاخر و غنی مقامی و ایرانی  ابراز داشت: این نوع موسیقی سرشار از عشق به حضرت احدیت، حب و دوستی خاندان عصمت و طهارت (ع) و مهر و عشق ورزی بر ایران سرفراز اسلامی بوده و از جایگاه بزرگ در فرهنگ ایرانی برخوردار است.

شرفی خاطرنشان کرد: این جشنواره گامی است هر چند کوچک برای بازیابی و هویت‌بخشی به موسیقی اصیل ایرانی و مقامی .

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جشنواره موسیقی مقامی آذری و اصیل ایرانی با هدف  تقویت و اعتلا بخشیدن به هنر بومی و اصیل میهن اسلامی در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول