اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

مردم با نظارت دقیق اخلال‌گران اقتصادی را ادب کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: مردم با رصد و نظارت‌های دقیق در قیمت کالاها و خدمات، خودشان اخلال‌گران اقتصادی را ادب کنند.

مردم با نظارت دقیق اخلال‌گران اقتصادی را ادب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه مشترک انجمن‌های صنفی و تشکل‌های بازار در اردبیل اظهار داشت: میل به مصرف و خرید در ایام پایانی سال و در عید نوروز به شدت افزایش یافته و این خود اسباب تورم و گرانی را به وجود می‌آورد که انتظار داریم مردم متناسب با نیاز خود خرید کرده و از برخی خرید‌های نابه‌جا اجتناب کنند.

وی بیان داشت: این تفکر و ایده مردم و حرکت‌های اصلاحی در رفتار اقتصادی سبب می‌شود تا افراد فرصت‌طلب مجالی برای سوءاستفاده پیدا نکنند و یا در فکر سو‌د‌جویی و فرصت‌طلبی نباشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت را نقدینگی در سطح جامعه و میل زیاد مردم به خرید اعلام کرد و افزود: اگر تعادلی در عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد به یقین بحث افزایش قیمت رخ داده و ما در مقاطعی از سال شاهد برخی نابسامانی و اختلال اقتصادی در بازار خواهیم بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: درسال‌های اخیر ما هیچ کمبودی را در تامین نیاز و مایحتاج مردم نمی‌بینیم اما آنچه مربوط به نوسان قیمت است به دلیل شوک وارده به بازار و برخی تقاضاهای بیش از حدی است که اسباب گرانی را فراهم می‌آورد.

این مسئول یادآور شد: عده‌ای با شایعه و ایجاد جو روانی در صدد بهره‌گیری از فضای بازار ایام پایانی سال هستند که ناآگاهی برخی‌ها نیز به این امر دامن زده و اسباب نگرانی را به وجود می‌آورد در حالی که مردم می‌توانند کالاها و مایحتاج ضروری خود را به صورت مرسوم، دایمی و همیشگی خریداری کرده و به روند بازار التهاب وارد نکنند.

عضو ستاد تنظیم بازار در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار استان به صورت هفتگی در اسفند ماه خبر داد و یادآور شد: بعد از موضوع انتخابات اولویت دوم تمام فرمانداران مسئله تنظیم بازار ایام پایانی سال است که قرار است جلسات ستاد تنظیم بازار استان با حضور فرمانداران برگزار شده و به صورت هفتگی مسائل مختلف مورد رصد اعضای این ستاد قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های دیگر به ویژه تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی به هیچ فرصت‌طلب و سوءاستفاده کننده‌ای مجال اختلال در بازار اقتصادی را نخواهیم داد بلکه تلاش خواهیم کرد با همکاری بخش خصوصی و خود مردم روند را اصلاح و با رصد دقیق کنترل کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول