اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

جهان اسلام جلوی شعارهای وهابیون را بگیرند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اگر جلوی شعارهایی که وهابیون در برابر جهان و امت اسلام ترویج می‌کنند گرفته نشود خطری جدی برای این ملت‌ها خواهد بود.

جهان اسلام جلوی شعارهای وهابیون را بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در جمع روحانیون استان گلستان که در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که درون جامعه اسلامی و حتی در داخل جامعه رخ می‌دهد و حتی ممکن است فرد متوجه آن نباشد جمود فکری است.

وی جمود فکری را یکی از عوامل خطرناک یاد کرد و بیان داشت: خطر جمود فکری حتی از قدرت و ثروت بیشتر است که می‌تواند با اسلام به دشمنی برخیزد و در تاریخ اسلام نیز اسلام از ناحیه جمود فکری دچار آسیب شده و این مسئله شیعه و سنی ندارد.

نماینده ولی فقیه گلستان خاطر نشان کرد: جمود یکی از عواملی است که عده‌ای افراد ندانسته به دشمنی با اسلام بر می‌خیزند و نخستین جرقه‌ای که علیه اسلام جرقه زده شد و خودش را نشان داد مسئله خوارج بود.

نورمفیدی به تشابهات بین خوارج و وهابیت اشاره کرد و اذعان داشت: همان طوری که خوارج برای اسلام یک خطر محسوب می‌شدند و حضرت علی (ع) در مقابل آنها ایستاد و آنها را از بین برد، وهابیت نیز با توجه به اینکه همه چیز اعم از ثروت و قدرت دارند، معتقدند که حکومت معنا ندارد.

وی با بیان اینکه باید از اسلام در مقابل تفکر وهابیت دفاع کرد، ابراز داشت: همانطور که خوارج همه را جز خودشان کافر می‌دانستند وهابیت نیز بر این عقیده است و آنها بر این باور هستند کسی که گناه کبیره انجام دهد کافر است و توبه به درگاه خدا نیز هیچ اثری نخواهد داشت لذا بر این اساس ریخته شدن خون مسلمان را مباح می‌دانند.

نماینده ولی فقیه گلستان متذکر شد: اگر جلوی شعارهایی که وهابیون در برابر جهان و امت اسلام ترویج می‌کنند گرفته نشود خطری جدی برای این ملت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول