اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 36 گروه هنری

جشنواره موسیقی در مشگین‌شهر آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره موسیقی فجر در استان اردبیل با حضور 36 گروه هنری و موسیقیایی کار خود را در مشگین‌شهر آغاز کرد.

جشنواره موسیقی در مشگین‌شهر آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس انجمن موسیقی استان اردبیل در آیین افتتاحیه این جشنواره که صبح امروز در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار شد اظهار داشت: این جشنواره به مدت سه روز در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار می‌شود و هنرمندان آثار خود را ارائه می‌کنند.

علیرضا رجبی‌اصل خاطرنشان کرد: در این جشنواره 36 گروه از شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، بیله‌‌سوار، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، سرعین، نمین و کوثر حضور یافته و آثار برگزیده خود را عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف تقویت موسیقی بومی و منطقه‌ای برگزار می‌شود گفت: ما در تلاش هستیم از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی هنرمندان را راغب به تولید آثار فاخر و ارزشمند اسلامی ـ ایرانی کنیم.

رئیس انجمن موسیقی استان اردبیل به اهداف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد رقابت سالم بین گروه‌های هنری موسیقی در یک فضای معنوی و ایجاد انگیزه و گرایش جوانان به هنر موسیقی بومی و اصیل ایرانی و اسلامی از مهمترین هدف‌گذاری این جشنواره است.

رجبی در ادامه بیان داشت: ما در این جشنواره فعالیت چند ساله هنرجویان موسیقی را نیز ارزیابی می‌کنیم و در تلاش هستیم با ایجاد انگیزه در بین هنرمندان استان به تولید آثار شایسته و فاخر کمک کنیم.

این مسئول از سازماندهی بیش از 250 هنرمند حوزه موسیقی در قالب انجمن موسیقی استان خبر داد و گفت: همه گروه‌های موسیقی فعال در استان با مجوز به ارائه برنامه پرداخته و بر نحوه فعالیت آنها نیز نظارت مستمر صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن موسیقی استان اردبیل همچنین از مهم‌ترین اولویت این انجمن برای سال آینده با هدف توجه به تولید آثار متناسب با شرایط و موقعیت بومی، اجتماعی و اسلامی خبر داد و یادآور شد: ما در مناسبت‌های مختلف از آثار تولیدی این هنرمندان استفاده می‌کنیم و معتقدیم برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از علوم و فنون جدید می‌تواند به رشد و بالندگی موسیقی کمک کند.

رجبی میل و علاقمندی هنرجویان موسیقی را به فراگیری گسترده در این زمینه دامنه‌دار توصیف کرد و گفت: عطشی که امروز برخی جوانان را در فراگیری هنر متعالی موسیقی تحریک می‌کند عطش نابی است که با پرداختن به موسیقی اصیل، بومی و تعهد‌آور می‌تواند پیامد سیراب‌گونه به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود برگزاری این جشنواره را حرکتی مثبت در تحرک و تحول هنر موسیقی اعلام کرد و اظهار داشت: ما شهرستان مشگین‌شهر را برای برگزاری این جشنواره آماده کردیم چرا که در این شهرستان هنرمندان متعددی رشد و پرورش یافته و موسیقی اصیل بومی و اسلامی به سرعت در حال توسعه و گسترش است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول