اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

500 تن مواد پروتئینی ذخیره‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر 500 تن مواد پروتئینی مورد نیاز استان برای ایام پایانی سال ذخیره‌سازی شده است.

500 تن مواد پروتئینی ذخیره‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون هیچ کمبودی در عرضه فر‌آورده‌های لبنی، گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ در استان وجود ندارد به طوری که بدون توجه به کشتار روز بیش از 600 تن مرغ نیز برای عرضه در ایام پایانی سال ذخیره‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و برآورد مصرف گوشت مردم که حدود 21 کیلوگرم است، ما نیاز مردم را ذخیره‌سازی کردیم و نباید نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل به توسعه زیر‌ساخت‌ها در زمینه ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی هشت سرد‌خانه به ظرفیت 3 هزار و 500 تن راه‌اندازی شده و عملیات احداث هفت سرد‌خانه نیز در دست اقدام است که با تکمیل آن ظرفیت سرد‌خانه‌های استان به 75 هزار تن می‌رسد.

عزیزی در مورد ذخیره میوه شب عید نیز یادآور شد: هم‌اکنون 230 تن سیب، 550 تن پرتقال و 60 تن کیوی و دیگر مرکبات ذخیره‌سازی شده و ما هیچ نگرانی از بابت عرضه میوه مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال نداریم.

این مسئول بیان داشت: در تولید گوشت قرمز نیز توان ما تولید بر مازاد مصرف استان است که تلاش می‌‌شود با یک حرکت درست تنظیم قیمت نیز در کنار عرضه انجام شود.

عضو ستاد تنظیم بازار با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد نوسانات قیمت تخم‌مرغ ادامه داد: ما با ارزیابی مصرف و نیاز مردم تخم‌مرغ تازه را خریداری و آماده توزیع کردیم به‌گونه‌ای که 3 هزار و 500 تن مطابق الگوی نیاز مصرفی مردم تخم‌مرغ در این ایام توزیع می‌شود.

وی مصرف ماهی را در استان 7.5 کیلوگرم توصیف کرد و گفت: در این زمینه نیز 210 تن ماهی از ارقام مختلف در ایام پایانی سال عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی در پایان سخنان خود همچنین در مورد اهداف تنظیم بازار به عنوان برقراری نظم در بازار عرضه و تقاضا نیز اظهار داشت: اگر می‌خواهیم ارتباط منطقی و تعادل حقیقی بین عرضه و تقاضا اتفاق بیفتد نیازمند کنترل و نظارت‌های دقیق هستیم تا افراد فرصت‌طلب و سود‌جو از افزایش تقاضا برای بالا بردن نرخ استفاده نکنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول