اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مردم شایعات اقتصادی را باور نکنند / مایحتاج مردم به وفور ذخیره‌سازی و عرضه می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مردم به شایعات و برخی اظهارات غیرواقعی اقتصادی توجه نکنند چرا که دشمن با شایعات قصد بر هم زدن امنیت و آرامش اقتصادی ایران را دارد.

مردم شایعات اقتصادی را باور نکنند / مایحتاج مردم به وفور ذخیره‌سازی و عرضه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در نشست جمعی از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های تجاری در اردبیل اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم مردم به راحتی و دغدغه کمتر به زندگی عادی خود ادامه دهند تا برخی نوسانات اقتصادی تأثیرگذار در زندگی عادی آنها نباشد.

وی تصریح کرد: با همکاری خوب اصناف،‌ بازاریان و کسبه و مجموعه‌های دولتی نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به میزان کافی مایحتاج عمومی مردم در مقاطع مختلف سال به ویژه ایام پایانی سال و نزدیکی شب عید تأمین شده و ما با این حرکت در شیرینی ایام عید مردم شریک می‌باشیم.

صابری به آرامش حاکم در بازار و دوری از هرگونه تنش در نظام اقتصادی اشاره کرد و افزود: حاکمیت آرامش در جامعه بستگی به همت مسئولان و عوامل اجرایی ذیربط در تأمین نیازهای اولیه و اساسی مردم دارد چرا که شاهد هستیم مسئولان امر با نهایت همدلی و همکاری سعی می‌کنند فضای اقتصادی و روانی جامعه را آرام کرده و با تمعنینه قرین سازند.

این مسئول به تعامل خوب سیاست‌گذاران با مجریان قوانین و مقررات در انجام نظام اقتصادی و تجاری پرثمر اشاره کرد و ادامه داد:‌ ما هیچ نوسانات و نگرانی را در بازار مشاهده نمی‌کنیم و انتظار داریم مردم نیز به مسئولان خود اعتماد کرده و به شایعاتی که دشمن ساخته و پرداخته می‌کند، توجه نکنند و بدون دغدغه به تأمین نیازمندی‌های خود در فصول و مواقع مختلف اقدام کنند.

وی با اعلام این‌که برای ایام پایانی سال میوه و دیگر مایحتاج ضروری مردم شایسته و مطلوب ذخیره‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: مردم در زمان نیاز و با آرامش می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند تا شاهد حرص و ولع خرید نابجا و زودهنگام نباشیم.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل اضافه کرد: مجموعه نیازمندی‌های اولیه و اساسی مردم در ایام عید به وفور و به مرور عرضه می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد که در این باب اتحادیه‌های صنفی و انجمن اسلامی بازار شرایط مناسبی را به وجود آورده است که اطمینان داریم نوروز امسال ایام پرشور و نشاطی را شاهد و ناظر می‌باشیم.

حربه تحریم استکبار دیگر کارگر نیست

صابری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در سطح کشور و استان اردبیل چالش‌ها و نوسانات و تلاطم نرخ‌ها را شاهد نیستیم، گفت: دشمن با شیطنت در مسایل اقتصادی و با به میان کشیدن بحث تحریم قصد تخریب روحیه مردم در آستانه اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، ایام دهه فجر، انتخابات و سال نو را دارد اما یقین داشته باشد همه این حربه‌ها شکست خورده و دیگر کارگر نیست.

وی با اعلام این‌که دشمن گاه با صحنه‌آرایی و رو پوشانی روی مسایل واقعی در صدد القای برخی نگرانی‌ها در جامعه است، افزود: در برابر این مسایل ملت با بصیرت ایران می‌تواند توطئه دشمنان را به خوبی خنثی کرده و به برخی از ترفندها خط پایان ببخشد.

صابری تصریح کرد: ملت ایران با ولایتمداری و بصیرت از حربه کثیف تحریم و تهدید اقتصادی عبور می‌کند و ما بار دیگر در 22 بهمن و 12 اسفند ماه امسال به دشمن نشان می‌دهیم که تلاش خبیثانه آنها به سنگ خورده است.

ساماندهی دست‌فروش‌ها مطالبه به حق عابران پیاده است

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی دست‌فروش‌ها را حق مسلم عابران پیاده دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه و با هدف رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دستفروش‌ها و برقراری آرامش و رضایت در سطح جامعه با مساعدت شهرداری و برخی دستگاه‌های متولی در تلاش هستیم تا فضای مناسبی را تدارک دیده و دست‌فروش‌ها را به آن منطقه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: درست و شایسته نیست که عده‌ای حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌روها را محلی برای فروش و عرضه محصولات خود قرار دهند چرا که خود کسبه و صاحبان پیشه نیز از این امر گله‌مند و ناراحت هستند.

صابری در ادامه اضافه کرد: قبل از عید قرار است شهرداری با مکان‌یابی مناسب دست‌فروش‌ها را استقرار واقعی دهد تا شهر نظم و نظام واقعی به خود بگیرد.

وی در پایان سخنان خود به عملکرد منطقی دولت در کنترل بازار و تثبیت قیمت‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در این تلاطم بازار و افزایش قیمت سکه، طلا و ارز ثابت نگه داشتن مایحتاج ضروری مردم خود حرکتی مثبت و ارزشمند است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول