اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با درخواست مقامات دولت جمهوری آذربایجان:

وضعیت تردد خودروها در مرز آستارا عادی شد

خبرگزاری فارس: طبق درخواست مقامات دولت جمهوری آذربایجان، وضعیت عبور و مرور خودروهای سنگین ترانزیت در مرز آستارا به حالت عادی بازگشت.

وضعیت تردد خودروها در مرز آستارا عادی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، عبور و مرور خودروهای سنگین ترانزیت که از پنج روز گذشته از مرز مشترک دو کشور ایران در آستارا و جمهوری آذربایجان توسط این کشور ممانعت شده بود، عصر امروز به حالت عادی خود بازگشت.

فرماندار آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا دلیل ممانعت دولت جمهوری آذربایجان از ورود و خروج خودروهای سنگین ایرانی را طبق گفته مقامات جمهوری آذربایجان غیراستاندارد بودن آنها دانست و اظهار داشت: مقامات دولت جمهوری آذربایجان مستقر در گمرک این کشور ادعا می‌کنند که نباید ارتفاع خودروهای سنگین بیش از 4 متر و وزن آنها بالغ بر 40 تن باشد در صورتی که ادعای آنان با قانون حمل و نقل جهانی مغایرت دارد.

کیوان اسدپور با اشاره به اینکه از چند روز گذشته گمرک جمهوری آذربایجان از ورود و خروج خودروهای سنگین ترانزیت ایرانی از مرز مشترک خاکی خودداری می‌کرد، افزود: ممانعت خودروهای ترانزیت ایرانی از طرف این کشور به هیچ عنوان توجیه قانونی نداشت و ما نیز اعتراض خود را به مقامات این کشور اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه ما نیز در رفتاری متقابل از ورود خودروهای سنگین جمهوری آذربایجان به کشورمان ممانعت کردیم، تصریح کرد: بیشتر خودروهای سنگین جمهوری آذربایجان که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند از استاندارد کافی برخوردار نیستند و مشکلات دیگری نیز داشتند که در اقدامی متقابل از ورود و خروج این خودروها جلوگیری کردیم.

این مسئول، اضافه کرد: عصر امروز مقامات دولت جمهوری آذربایجان خواستار عادی سازی عبور و مرور خودروهای سنگین ترانزیت شدند.

وی بیان داشت: به دنبال درخواست مقامات جمهوری آذربایجان از ساعت 17 عصر امروز عبور و مرور خودروهای ایرانی و جمهوری آذربایجانی به حالت عادی خود بازگشت.

اسدپور با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار روابط سالم و قانونمند تجاری با کشورهای منطقه است، اذعان کرد: امیدواریم مقامات جمهوری آذربایجان نیز با هدف استفاده از ظرفیت‌های بهینه موجود بین دو کشور همکاری متقابل و موثری را انجام دهند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول