اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارش برف و لغزنده شدن جاده‌ها

تردد تریلرها و کامیون‌ها در محورهای خراسان شمالی ممنوع شد

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی از ممنوعیت تردد تریلرها و کامیون‌ها در محورهای این استان به خاطر بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده‌ها خبر داد.

تردد تریلرها و کامیون‌ها در محورهای خراسان شمالی ممنوع شد

محمد آروین دقایقی پیش در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این ممنوعیت به خاطر حفظ جان مسافران و جلوگیری از سوانح احتمالی ناشی از لغزنده بودن با نظر ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی اعمال می‌شود.

ساعتی قبل به خاطر بارش برف و کولاک در گردنه امین الله بجنورد یک دستگاه تریلر دچار حادثه شد که با تلاش راهداران، این محور بازگشایی شد.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه ممنوعیت تردد برای تریلرها و کامیون‌ها تا صبح فردا ادامه خواهد داشت تصریح کرد: البته امکانات اقامتی برای رانندگان این خودروها پیش بینی شده است.

وی همچنین از افت دمای بجنورد و استان طی 24 ساعت آینده خبر داد و گفت :برابر اعلام هواشناسی خراسان شمالی هوای بیشتر نقاط استان به 14 درجه زیر صفر خواهد رسید.

آروین از عموم مردم و شرکت‌های خدمات رسان خواست تا در این زمینه تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی با اشاره به آماده‌باش 10 دستگاه خراسان شمالی برای بارش برف تصریح کرد: بر همین اساس تمام نیروها و امکانات این دستگاه‌ها و اما کن مربوط به هلال احمر، بسیج و آموزش وبرورش برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف و همچنین ارائه خدمات به مسافران ساماندهی شده است.

آروین با بیان اینکه طی هفته گذشته نیز به خاطر بارش برف و کولاک محور بجنورد به جنگل گلستان مسدود شد، تصریح کرد: البته این محور پس از گذشت یک روز مجدداً برای تردد مسافران بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه دو روز قبل نیز محور ارتباطی بجنورد به اسفراین در گردنه اسدلی به خاطر بارش برف به مدت یک ساعت مسدود شد، گفت: این محور با تلاش راهداران بازگشایی شد و اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

سرپرست حوادث غیر مترقبه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هم اکنون تمام محورهای استان باز است و رفت و آمد در آن‌ها جریان دارد از عموم هموطنان خواست تا از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت، خودروی خود را به وسایل ایمنی مجهز کنند.

گفتنی است،پروازهای ورودی و خروجی امروز فرودگاه بین‌المللی بجنورد نیز به علت شرایط جوی، بارش برف و کاهش دید خلبان لغو شد.

پرواز ورودی قرار بود ساعت 10:30 از فرودگاه مهرآباد به مقصد بجنورد انجام و در ساعت 11:50 هواپیما وارد فرودگاه بین‌المللی بجنورد شود که به علت بارش برف کنسل شد.

خراسان شمالی با قرار داشتن در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال از مناطق کوهستانی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول