اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

ظرفیت زکات اردبیل 15 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ظرفیت زکات استان اردبیل بیش از 15 میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد با همت و تلاش زارعان و کشاورزان با احیای این فریضه این رقم در سال‌های آینده محقق شود.

ظرفیت زکات اردبیل 15 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در همایش احیاگران زکات در سالن بیضای اردبیلی اظهار داشت: ما از سال 84 فعالیت خود را در قالب ستاد احیای زکات آغاز کردیم و در همان ابتدای حرکت موفق شدیم 63 میلیون تومان زکات از زارعان و کشاورزان استان اردبیل جمع‌آوری کنیم.

وی تصریح کرد: این رقم در سال‌جاری به دو میلیارد و 260 میلیون تومان رسیده که رشد 74 درصدی را نشان می‌دهد.

زلالی خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از زکات جمع‌آوری شده در عمران و آبادانی مناطق روستایی هزینه شده و بخشی نیز برای تأمین نیازمندی فقرا و مستمندان جامعه تزریق شده است.

به گزارش فارس، ‌در این مراسم یکی از اساتید دانشگاه و حوزه و روحانیان اردبیل در سخنانی به اهمیت زکات در دین اسلام به عنوان اسباب همسان‌سازی نظام درآمدی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: خداوند متعال اگر احکامی چون زکات، خمس و صدقه را مورد تاکید قرار داده است به خاطر حفظ روحیه عدالت در جامعه بوده تا در مسایل مادی و اقتصادی نیز مراعات حال شود.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین سعادتی اضافه کرد: هر کس از این فریضه الهی دوری کند نه تنها از رحمت الهی بی‌بهره می‌باشد بلکه اسباب خشم و غضب الهی نیز فراهم می‌آید چرا که پرداخت زکات به عنوان یک فریضه یاد شده در دین اسلام و حکم الهی در حقیقت کمک به نیازمند و فقرای جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر به فلسفه این احکام توجه کنیم دین اسلام به دلیل آن که در بنیان و اساس خود به مؤلفه برابری و مساوات در جامعه تاکید کرده است، چنین حدود و مبانی را مطرح کرده تا همه در آرامش و صلح و صفا زندگی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ظرفیت زکات را یک ظرفیت بی‌نظیر در رفع فقر از جامعه یاد کرد و گفت:‌ هر چند عده‌ای تلاش می‌کنند تا اهمیت و جایگاه فریضه زکات را به یک موضوع عادی تبدیل کنند اما زارعان و کشاورزان ما باید توجه داشته باشند که اسباب خیر و برکت آنها و همچنین بساط روزی و رونق اقتصادی توجه و برپا کردن این حدود و احکام اسلامی و الهی است.

این مسئول افزود: از محل پرداخت زکات نه تنها نیاز نیازمندان برطرف می‌شود بلکه خود روستاییان از نعمت رفاه و آسایش بیش از هر زمان دیگر بهره می‌برند.

در پایان این مراسم از احیاگران زکات در شهرستان اردبیل تجلیل شد که اغلب زارعان دو کشت گندم و جو که در فضای 500 هزار هکتار کشت سالانه را انجام می‌دهند، احیای این فریضه برجستگی خاصی داشته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول