اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 1700 عامل زکات در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و 700 نفر عامل زکات در مناطق مختلف آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند.

فعالیت 1700 عامل زکات در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام علی شوقی عصر امروز در جلسه ستاد زکات که در محل سالن جلسات حوزه استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی عامل زکات برای جمع‌آوری وجوه زکات مردم در حال خدمت‌رسانی هستند که این افراد اغلب دهیار، عضوی شورا، روحانی یا ریش‌سفید روستا نیز محسوب می‌شوند.
وی به اجرای طرح زکیه سنجی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و سایر دستگاه‌های دخیل در جمع‌آوری زکات اجرا می‌شود که انتظار می‌رود نتایج مطلوبی در بر داشته باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین میزان زکات در آذربایجان غربی توسط مردم مهاباد حدود 600 میلیون تومان پرداخت شده است همچنین مردم ارومیه در مجموع 102 میلیون تومان زکات امسال پرداخت کرده‌اند لذا باید در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ پرداخت زکات گام‌های موثری برداشته شود.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم کمک می‌کند ادامه داد: وجوه جمع‌آوری شده تحت عنوان زکات برای بهبود وضع زندگی فقرا و نیازمندان همچنین اجرای طرح‌های عمرانی مختلف تخصیص پیدا می‌کند به این ترتیب مردم به طور مستقیم از برکات پرداخت این وجوه شرعی بهره‌مند می‌شوند.
این مسئول به ابلاغ قانون جدید جمع‌آوری زکات اشاره کرد و گفت: در سابق متولی این امر مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند ولی با اجرای مواد این قانون مسئولان سازمان بهزیستی در مبحث زکات مسئولیت پیدا می‌کنند لذا امیدواریم با ایجاد تعامل و هماهنگی بین مسئولان این دو دستگاه و یاری سایر مسئولان میزان درآمدهای ناشی از زکات بیش از بیش افزایش یابد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول