اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره رادیولوژی ایران:

130 متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت در ایران داریم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره رادیولوژی ایران گفت: در زمان حاضر نزدیک به 130 متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت در کشور داریم که باید این تعداد را افزایش دهیم.

130 متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت در ایران داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد رضا طلایی‌پور بعدازظهر امروز در چهارمین کنگره سراسری رادیولوژی دهان، فک و صورت که به میزبانی اصفهان برگزار شده بود، اظهار داشت: رادیولوژی دهان، فک و صورت یکی از رشته‌های پر طرفدار دندان‌‌پزشکی است که امروزه به طور جد به تربیت نیروهای متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت در دانشگاه‌های پزشکی سراسر کشور اقدام کردیم.

وی بیان داشت: نخستین رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران گفت: سال 75 انجمن هیئت مؤسس رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران تشکیل و در سال 78 این انجمن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن وقت رسید.

نخستین متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران تصریح کرد: در سال 80 نخستین انتخابات اعضای هیئت مدیره انجمن رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران برگزار و به همین ترتیب هر چهار سال یک‌بار این انجمن بدون وقفه تشکیل شد.

طلایی‌پور ادامه داد: با نظر انجمن رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران، چهارمین کنگره سراسری این رشته تخصصی دندان‌‌پزشکی در اصفهان به منظور ارتقا سطح رادیولوژی در ایران برگزار شد.

وی افزود: رشته تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت قبل از سال 1340 جزو رشته‌های دندان‌‌پزشکی نبود به گونه‌ای که با پشت سر گذاشتن این سال، به تدریج واحدی برای این رشته در دل دانشکده دندان‌‌پزشکی شکل گرفت.

رئیس هیئت مدیره رادیولوژی ایران گفت: سال 1344 بود که با تشکیل یک سیستم واحد در دانشگاه تهران برای این رشته، رادیولوژی دهان، فک و صورت به طور رسمی به عنوان یک درس دندان‌‌پزشکی در این دانشگاه تدریس شد.

وی بیان داشت: نخستین امتحان تخصصی رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت در ایران در سال 1362 برگزار شد و نخستین برد تخصصی آن در سال 68 در کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول