اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی:

مردم خراسان شمالی‌ منتظر برف و کولاک باشند

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی از تداوم بارش برف و کولاک در این استان در اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش‌ها برای سومین بار بوده که در اواخر هفته طی یک ماه گذشته روی می‌دهد.

مردم خراسان شمالی‌ منتظر برف و کولاک باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد آروین عصر امروز در حاشیه نشست مدیریت بحران خراسان شمالی ‌اظهار داشت: برای آمادگی هر چه بیشتر به منظور تأمین تدابیر لازم 10 دستگاه استان در حال آماده باش هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام امکانات و نیروهای دستگاه‌ها برای مقابله با برف و کولاک و همچنین بازگشایی محورهای ارتباطی در صورت انسداد آماده شده است، گفت: همچنین اماکنی برای اسکان زائران و مسافران گرفتار در برف پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

آروین در عین حال از عموم هم‌وطنان خواست تا از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و در صورت ضرورت، خودروی خود را وسایل ایمنی تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه در جریان برف و کولاک اخیر جمعیت هلال‌احمر استان با مشارکت اعضای مدیریت بحران فعالیت‌های خوبی را به منظور امدادرسانی انجام داد، گفت: صرفاً در بجنورد هشت نفر از شهروندان توسط این جمعیت نجات داده شدند.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه بر اثر محبوس شدن دو خودرو با هشت سرنشین در گردنه فرعی سیساب به سمت اسفیدان، تیم‌های جمعیت هلال‌احمر به این منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: نیروهای امدادگر در این امدادرسانی هشت نفر را از برف و کولاک نجات داده که از این تعداد یک نفر را به خاطر مشکل ناراحتی قلبی به بیمارستان انتقال دادند.

وی همچنین نجات زن باردار از برف و کولاک در ریین را از دیگر اقدامات این جمعیت عنوان کرد و افزود: این مأموریت با استفاده از خودروهای کمک دار در منطقه برف گیر ریین بجنورد انجام که خوشبختانه مادر نجات یافت.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی همچنین از تداوم پذیرش و اسکان زنان باردار روستاهای برف‌گیر این استان در مرکز استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون از 15 روستای خراسان شمالی مادران باردار پذیرش و اسکان داده شده‌اند، گفت: در اجرای این طرح علاوه بر اسکان، پذیرایی رایگان، پزشک زنان نیز در اختیار گذاشته می‌شود.

آروین این اقدام را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات برای زنان باردار برای پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی در وضعیت حمل نوزادان اعلام کرد.

وی یادآور شد: برای کاهش مشکلات در این زمینه تاکنون اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای برف‌گیر استان انجام شده است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول