اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف و کولاک در جنوب و شمال خودنمایی می‌کند

شهرهای اردبیل زیر حریر برف / تلاش برای بازگشایی راه 150 روستا

خبرگزاری فارس: در حالی که دومین ماه از فصل زمستان را سپری می‌کنیم دیشب و امروز بسیاری از مناطق استان اردبیل شاهد بارش برف و کولاک در جاده‌های کوهستانی بود.

شهرهای اردبیل زیر حریر برف / تلاش برای بازگشایی راه 150 روستا

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بارش‌ها که هم‌اکنون نیز ادامه دارد نیمه‌ جنوبی و شمالی استان در روزهای اخیر زیر حریر برف رفته و زمستان با همه سوز و سرمایش با لباس سفید بر قاموس حیات نقشی زیبا بسته است که همچنان زیبایی و چشم‌نوازی آن نمایان است.

نیمه شمالی استان به ویژه شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار به دلیل آب و هوای معتدل و گاه گرم گاه‌گاهی شاهد بارش برف و باران است در روزهای گذشته و به دنبال بارش‌های متعدد برف سرمای زمستانی را تجربه کرده و زارعان و کشاورزان از نزول رحمت الهی به ویژه برف پرخیر و برکت اظهار خوشحالی و شادمانی کردند.

در جنوب استان نیز وضعیت آب و هوایی متفاوت‌تر است به گونه‌ای که بارش برف به همراه کولاک و بوران حاکم بر منطقه تردد را در بسیاری از محورها سخت کرده است.

به گزارش فارس، بارش برف در این مناطق سبب بسته شدن راه 150 روستا شده و تردد از محورهای کوهستانی و گردنه اسالم به کندی انجام می‌شود.

هر چند راهداران تلاش می‌کنند که مسیرهای مسدود شده را بازگشایی کنند اما شدت وزش باد به حدی است که با بازگشایی موقتی ریزش‌های جدید و کولاک برف دوباره محورهای باز شده را مسدود می‌کند.

اما براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان از عصر امروز با ورود یک سامانه بارش‌زا در مناطق مرکزی و جنوب استان بارش‌های برف آغاز می‌شود و در برخی مناطق نیز کولاک و ریزش هوای سرد و یخبندان پیش‌بینی شده است.

بر همین اساس این وضعیت بارشی تا عصر روز شنبه ادامه دارد و به تدریج از هوای سرد و برفی کاسته می‌شود.

اما پلیس راه استان از تمام مسافران و رانندگان عبوری از گردنه‌های صعب‌العبور و کوهستانی استان اردبیل خواست تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته و اجازه ندهند در محورهای کوهستانی صعب‌العبور دچار مشکلات و برخی نارسایی‌ها شوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول