اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

گچساران با آمادگی کامل به استقبال مهمانان نوروزی می‌رود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار گچساران از آمادگی کامل همه دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

گچساران با آمادگی کامل به استقبال مهمانان نوروزی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی گچساران، وجود بقاء متبرکه به ویژه حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س)، واقع شدن در مسیر استان‌های جنوبی و بنادر دیلم و گناوه در ایام نوروزی این شهرستان میزبان حجم انبوهی از مسافران نوروزی است.

وی از تشکیل هفت کمیته متشکل از ادارات و نهادها در زمینه خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: کمیته‌های هشت‌گانه ستاد تسهیلات نوروزی در گچساران شامل کمیته‌های بهداشت و درمان، کمیته خدمات، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته حمل و نقل، کمیته امنیت و انتظامات، کمیته اسکان، کمیته ارزیابی عملکرد و کمیته اصناف است.

سجادپور با تشریح تمهیدات و فعالیت‌های کمیته‌های هشت‌گانه تسهیلات نوروزی گچساران ابراز داشت: استقرار اکیپ‌های فوریت‌های پزشکی در میادین ورودی و خروجی شهرها و میادین شهرها، تشکیل اکیپ‌های عملیاتی بهداشت محیط و نظارت بر عملکرد صنوف، اعلام کشیک پزشکان عمومی، تخصصی، درمانگاه‌ها بیمارستان‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی و تامین داروهای مورد نیاز در ایام تعطیلات و ارائه به داروخانه‌ها از تمهیدات کمیته بهداشت و درمان گچساران است.

وی استقرار سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا در محل ستادهای تسهیلات نوروزی برای رسیدگی به شکایات مهمانان نوروزی و انجام بازرسی‌های مستمر را از جمله تمهیدات و فعالیت‌های کمیته خدمات عنوان کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با اشاره به نقش و اهمیت اطلاع رسانی و شناسایی قابلیت‌ها و استعدادهای گردشگری در جذب توریست در یک منطقه گفت: راه اندازی دفاتر گردشگری موقت در میادین ورودی شهرستان به منظور اطلاع رسانی مطلوب، انجام هماهنگی لازم به منظور چاپ بروشور اطلاع رسانی ویژه ایام نوروز و حضور راهنمایان آثار تاریخی در اماکن با لباس‌های فرم یکسان جهت اطلاع‌رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی، از تمهیدات کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی گچساران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بار ترافیکی سنگین جاده‌های ترانزیتی گچساران به ویژه در ایام نوروز، افزایش تسهیلات برای تردد مسافران، تامین سوخت و روغن مورد نیاز وسایل نقلیه عمومی و بازرسی مستمر از پایانه‌ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات مسافران را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده کمیته حمل و نقل عنوان کرد.

سجادپور امنیت و آرامش را امری مهم و ضروری برای رفاه حال مهمانان و مسافران نوروزی دانست و عنوان داشت: استقرار اکیپ‌های پلیس راه در کلیه جاده‌ها به ویژه جاده‌های پرتردد شهرستان، انجام تمهیدات لازم برای برقراری نظم در خیابان‌ها، میادین ورودی و جاده‌های شهری به منظور رفاه حال مسافران نوروزی توسط کمیته امنیت و انتظامات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای اسکان و استراحت مسافران نوروزی تمهیدات ویژه‌ای توسط کمیته اسکان در نظر گرفته شده‌ است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران تجهیز مدارس به زیرانداز، بازسازی و انجام تعمیرات مورد نیاز سرویس‌های بهداشتی، استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها و تخصیص فضای مناسب ایجاد کمپینگ برای اسکان میهمانان نوروزی را از جمله خدمات مورد نظر کمیته اسکان عنوان کرد.

وی بررسی مشکلات و تنگناها و کمبودهای گردشگران، نظارت بر  عملکرد دستگاه‌های اجرایی خدمات دهنده و ارائه آمار ورودی و خروجی مسافران نوروزی را از تمهیدات مهم کمیته ارزیابی و عملکرد مطرح کرد.

سجادپور با تشریح مصوبات این جلسه افزود: شهرداری گچساران در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به آسفالت محوطه نمایشگاه نوروزی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر برای رفاه حال مسافران نوروزی در مکان‌های مهم جاده‌ای بی‌بی حکیمه و امام‌زاده جعفر (ع) اکیپ‌هایی از هلال احمر را مستقر می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران ادامه داد: جمعیت هلال احمر گچساران تامین چادری بزرگ برای اقامه نماز مسافران نوروزی را در محل نمایشگاه نوروزی بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به ازدیاد و تراکم جمعیت مهمانان نوروزی در مناطق متبرکه کاکا مبارک (ع) و بی‌بی‌حکیمه (س)گفت: به دلیل استقبال مهمانان نوروزی از این مناطق متبرکه و لزوم امکانات و وسایل رفاهی مورد نیاز مهمانان نوروزی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نسبت به تامین آب کاکا مبارک و بازسازی منبع آب بی‌‌بی‌حکیمه (س) اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

سجادپور ابراز داشت: اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به کنترل و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی مساجد، حسینیه‌ها و امام زادگان اقدام نموده و خادمان این مکان‌های متبرکه را جهت برخورد مناسب با مهمانان نوروزی توجیه کند.

وی از رفع  مشکلات روشنایی امام‌زاده بی‌بی حکیمه خاتون (س) و امام زاده جعفر (ع) توسط اداره برق گچساران خبر داد و گفت: تامین روشنایی و حل مشکلات برقی این بقاع متبرکه موجب رضایت‌‌مندی مهمانان نوروزی می‌شود.

سجادپور با اشاره به  افزایش تعداد مراجعات مردمی به دستگاه‌های خودپرداز بانکی عنوان داشت: مسئولان بانک‌های عامل نسبت به رفع موانع و مشکلات دستگاه‌های خودپرداز موجود در گچساران اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت خاص و استثنایی ایام نوروز و افزایش ارتباطات مردمی در این ایام، شرکت مخابرات گچساران نسبت به حل مشکلات آنتن دهی مخابراتی کلیه نقاط کور منطقه اقدامات لازم و اساسی را انجام دهند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول