اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده پزشکی خلخال:

فعالیت‌های صنفی باید با گواهینامه پایان دوره‌های آموزشی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خلخال گفت: هرگونه فعالیت صنفی در خلخال مستلزم داشتن گواهینامه پایان دوره آموزشی برای صاحبان صنوف و کسبه است.

فعالیت‌های صنفی باید با گواهینامه پایان دوره‌های آموزشی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خلخال، عقیل حبیبی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین آموزشگاه بهداشت صاحبان صنوف و کسبه خلخال اظهار داشت: این آموزشگاه با هدف جلب مشارکت مردم و گیرندگان اصلی خدمات بهداشتی ایجاد می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خلخال افزایش سطح آگاهی‌های بهداشتی متصدیان مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، بهداشتی ونیز شاغلان در اماکن عمومی و همچنین ارتقا سطح ایمنی مواد غذایی و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی در سطح اماکن عمومی جلوگیری از فساد حجم بالایی از مواد غذایی و هدر رفتن آن به لحاظ گذشت تاریخ مصرف و ممانعت از بروز و اشاعه انواع بیماری‌ها در منطقه و در نهایت پیشگیری از خسارات جانی و مالی به مردم و کشور را از دیگر اهداف راه‌اندازی این آموزشگاه ذکر کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: گیرندگان آموزش در این آموزشگاه متصدیان و شاغلان خواربار فروشی، سوپر‌مارکت‌ها، غذاخوری‌ها، ساندویچی‌ها، کبابی‌ها، میهمان‌پذیرها، استخرها، نانوایی‌ها، قهوه خانه‌ها و کارگاه‌های تولید مواد‌غذایی هستند.

این مسئول بیان داشت : مدت آموزش برای افرادی که با مواد غذایی سروکار دارند 38 ساعت و برای متصدیان اماکن عمومی 28 ساعت در نظر گرفته شده که شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی در پایان گواهینامه پایان دوره از آموزشگاه دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خلخال یادآور شد: این گواهینامه‌ها به مدت 3 سال اعتبار داشته و در سراسر کشور معتبر و قابل استفاده می‌باشد.

حبیبی سرفصل‌های دوره‌های آموزشی را اسلام و بهداشت، کلیات بهداشت عمومی و فردی ، قوانین مرتبط با بهداشت اماکن عمومی، ایمنی کار و راهکار‌های پیشگیری از حوادث و سوانح محیط کار، بهداشت مواد‌غذایی، آشنایی با بیماری‌های پوستی، بهداشت آ ب و فاضلاب، بیماری‌های مشترک انسان و دام، کمک‌های اولیه و روش‌های گند‌زدایی محیط کار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود خواستار همکاری اداره صنعت معدن و تجارت و نیز مجمع امور صنفی با این آموزشگاه در معرفی کسبه و اصناف شهرستان برای گذران دوره‌های آموزشی شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول