اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 38

مجلس نیازمند نمایندگانی مقاوم در برابر فشارهای دشمن است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار فارس گفت: مجلس آینده نیازمند نمایندگانی انقلابی و مقاوم در برابر فشارهای دشمن است.

مجلس نیازمند نمایندگانی مقاوم در برابر فشارهای دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان با رونق بازار رقابت و انتخابات، زمینه برای مشارکت حداکثری فراهم آمده و ملت حس و حال حضور در انتخابات را در وجود خود احساس می‌کند اما در این میان، عواملی مانع از گرم شدن تنور انتخابات و ترغیب توده‌های ملت برای حضور در پای صندوق‌های رأی است که برای برگزاری انتخاباتی پرشور ضروری است که این موانع شناخته شود و برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

رسانه‌ها می‌توانند با مصاحبه و انعکاس نقطه نظرات نخبگان تاثیر به سزایی در خنثی کردن نقشه‌های شوم داشته باشند برای همین خبرنگار فارس در گرگان مصاحبه تفصیلی با حمیدرضا بهمن‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان ترتیب داده است که به شرح ذیل با هم می‌خوانیم.

فارس: با توجه به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجه تمایز آن با سایر ادوار انتخابات مجلس چیست؟

بهمن‌نژاد: انتخابات به عنوان مظهر مردم‎سالاری دینی و مهمترین تجلی حضور مردم در تعیین سرنوشت خود و آینده کشور، همواره در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت خاصی خود برخوردار بوده است اما در شرایط کنونی و مجموعه تحولاتی که در منطقه خاورمیانه و در سطح وسیع بین‎المللی در جریان است، اهمیت آن را مضاعف کرده است.

در شرایط منطقه‎ای ظهور و بروز بیداری اسلامی و وقوع انقلاب‎های مردمی در کشورهای متعدد خاورمیانه و شمال آفریقا و سقوط برخی حکومت‎های دیکتاتور و وابسته به آمریکا، منجر به تغییر موازنه قدرت به نفع نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام و تبدیل بیش از پیش ایران اسلامی به قدرت برتر منطقه‎ای و نیز قدرت اثرگذار جهانی شده و به تبع آن افزایش فشارهای روانی، سیاسی و اقتصادی آمریکا و غرب به جمهوری اسلامی نظیر تحریم صدور نفت ایران به کشورهای اروپایی از جمله پیامدهای شرایط منطقه‎ای است.

در شرایط داخلی صف‎بندی گروه‎ها و جریانات سیاسی و ظهور و بروز جریانات مختلف و نیز طراحی دشمن در راستای ایجاد چالش‎های امنیتی و احیای دوباره جریان فتنه و آشوب در کشور و همچنین لزوم برخورداری مجلس آینده از نمایندگانی انقلابی و مقاوم در برابر فشارهای دشمن و نیز ضرورت توجه جدی به مقوله پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب، بخشی از وجوه تمایز انتخابات آتی مجلس با سایر ادوار انتخابات است.

فارس: ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات آتی مجلس و آثار و پیامدهای آن کدام است؟

بهمن‌نژاد: با توجه به اتکای نظام جمهوری اسلامی به آرای عمومی مردم و تأثیر انکارناپذیر حضور گسترده مردمی در عرصه‎های مختلف داخلی و خارجی، نظیر آثار حضور فراگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال، یکی از مهمترین نتایج و پیامدهای این حضور تحکیم پایه‎های جمهوریت نظام و تقویت مردم‎سالاری دینی در کشور است.

در کنار آن یأس و ناکامی دشمن در القای فاصله گرفتن مردم از نظام و همچنین تقویت انسجام ملی و یکپارچگی آحاد مردم از ثمرات مهم حضور مردم خواهد بود.

از جمله پیامدهای مهم دیگر حضور گسترده مردمی در انتخابات، افزایش قدرت چانه‎زنی نظام در عرصه دیپلماسی و در مذاکرات با طرف‎های خارجی و نیز عامل مصونیت‌بخشی به کشور و ارتقای امنیت ملی خواهد بود و هیبت انقلاب اسلامی را بیش از پیش به رخ دشمنان خواهد کشید.

فارس: به نظر شما مهم‌ترین ویژگی‎هایی که یک نماینده مجلس باید از آن برخوردار باشد، چیست؟

بهمن‌نژاد: نظر به اینکه انقلاب اسلامی در سال‎های آغازین دهه چهارم عمر پر برکت خود قرار دارد که توسط رهبر معظم انقلاب بنام دهه «پیشرفت و عدالت» نامگذاری شده است، لازم است نمایندگان آتی مجلس از انگیزه و توان لازم در تصویب قوانین مورد نیاز برای تحقق این خواسته به جا برخوردار باشند همچنین با توجه به افزایش فشار و تحریم‎های بیگانگان، ضرورت دارد نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که از بصیرت و تیزهوشی لازم در مقابله با توطئه‎های بیگانگان برخوردار بوده و با پرهیز از تکیه بر صاحبان قدرت و ثروت توان ایستادگی لازم در برابر فشارهای دشمن را دارا باشند.

از جمله ویژگی‎های دیگر که می‎توان مجلس آینده را به مجلس تراز انقلاب اسلامی تبدیل کند ویژگی تدین، ولایتمداری، پاکدستی و برخورداری از روحیه خدمتگزاری بی‌منت به مردم است تا ان‌شاءالله شاهد تشکیل مجلسی صالح، قوی و سالم و در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

فارس: بـه نظـر شما مهم‌ترین توصیه‎ها و نکات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات آتی مجلس کدام است؟

بهمن‌نژاد: مهم‌ترین توصیه معظم‎له، ضرورت حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‎های رأی است که ایشان در همین رابط ابراز امیدواری کردند که به حول و قوه الهی حضور مردم در این انتخابات یک حضور دشمن‎شکن خواهد بود.

در کنار آن هشدار به داوطلبان نمایندگی مجلس و مردم در ضرورت پرهیز از صاحبان ثروت و قدرت از نکات دیگری است که مورد تأکید ایشان قرار گرفته است.

همچنین لزوم توجه به قانون و پایبندی به آن و نیز ضرورت پاسداری و مراقبت از نعمت انتخابات و ضرورت حفظ هوشیاری عمومی در برابر توطئه‎های احتمالی دشمن از مهم‌ترین مواردی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

فارس: رابطه مسئله تحریم و فشارهای فزاینده آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی با مسئله انتخابات آتی مجلس چیست؟

بهمن‌نژاد: مجموعه فشارها و اقدامات صورت گرفته توسط آمریکا و متحدین غربی آن در کنار اقدامات سرویس‎های اطلاعاتی دشمن در طی ماه‎های اخیر م‍‍‍‍ؤید طراحی سناریوی چند وجهی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی و با هدف اثرگذاری بر افکار عمومی و ایجاد یأس و ناامیدی از آینده کشور است.

اقدامات نظیر سیاه‎نمایی وضعیت اقتصادی و شرایط داخلی کشور، افزایش تحریم‎ها و فشارهای اقتصادی نظیر تحریم صدور نفت ایران به کشورهای اروپایی، طرح ادعاهای بی‌اساس علیه نظام جمهوری اسلامی پیرامون موضوع تروریسم، حقوق بشر و مسایل هسته‎ای و نیز تلاش دشمن در ایجاد چالش‎های امنیتی و احیای شرایط فتنه و آشوب در کشور و اقدامات تروریستی نظیر ترور دانشمند هسته‎ای کشور شهید مصطفی احمدی‎روشن و همچنین بهره‎گیری وسیع از رسانه‎ها و شبکه‎های اینترنتی و ماهواره‎ای تنها بخشی از تلاش سازماندهی شده دشمن به منظور اثرگذاری اجتماعی بر فضای عمومی کشور با هدف کاهش پشتوانه مردمی از نظام و در نهایت کاهش مشارکت عمومی در انتخابات و برگزاری یک انتخابات سرد با مشارکت حداقلی است که البته مردم فهیم ایران اسلامی با حضور چشمگیر در راهپیمایی 22 بهمن خلاف آن را به اثبات رسانیدند.

فارس: آیا تلاش‎های دشمن در فشار اقتصادی از جمله تحریم صدور نفت ایران به کشورهای اروپایی تأثیری در اقتصاد کشور خواهد داشت؟

بهمن‌نژاد: مسئله تحریم‎های اقتصادی اخیر موضوع جدید نیست که در طول سه دهه گذشته مسبوق به سابقه نبوده باشد بلکه این مسئله به اشکال مختلف از اول انقلاب تا به حال در جریان بوده است و تجربه 33 ساله انقلاب اسلامی این مسئله را به اثبات رسانیده است که ملت بزرگ ایران نه تنها در برابر این قبیل فشارها سر تسلیم و تعظیم فرود نمی‎آورد بلکه به خوبی قادر است این اقدام خصمانه دشمن را به فرصتی استثنایی برای خلاصی از اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت تبدیل کند.

بهتر بود غربی‎ها کمی عاقلانه تصمیم گرفته و پیرو کورکورانه سیاست‎های آمریکا نباشند و به نتایج تحریم‎های اعمال شده در طول سالیان متمادی گذشته می‎اندیشیدند، در این صورت می‎دیدند که این قبیل تحریم‎ها نه تنها تاثیری در اراده مستحکم ملت ایران ندارد بلکه از دل همین تحریم‎ها امروز کشور بزرگ ایران به الگوی پیشرفت و ترقی در همه ابعاد علوم و فناوری‎های روز تبدیل شده است.

پر واضح است که اگر تحریم‎ها بر حرکت مردم ایران تأثیرگذار بود امروز ایران اسلامی از سریع‎ترین رشد علمی در دنیا و دارای رتبه برتر علمی در منطقه نبود.

فارس: به نظر شما عامل مهم افزایش این قبیل فشارها در شرایط کنونی چیست؟

بهمن‌نژاد: مهم‌ترین دلیل افزایش رفتارهای خصمانه و فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمن در ماه‎های اخیر، مشکلات و بحران‎های اقتصادی و اجتماعی نظام‎های سیاسی مبتنی بر لیبرالیسم در کشورهای غربی و اتفاقات مهم و نادری است که در سایه بیداری اسلامی و متأثر از انقلاب اسلامی در برخی از کشورهای مسلمان نظیر تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین و برخی دیگر از کشورها به وقوع پیوست که نتیجه آن سرنگونی نظام‎های وابسته به آمریکا و انزوای پیش از پیش غرب و رژیم صهیونیستی در نزد ملت‎های مسلمان و حتی غیرمسلمان دنیا و شکست طرح‎های سلطه‎طلبانه آمریکا در خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول