اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت صورت می‌گیرد

ارائه تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایتان فارس گفت: واحدهای تولیدی از تسهیلات کم‌بهره برای بهینه‌سازی مصرف سوخت استفاده می‌کنند.

ارائه تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در مراسم افتتاح شرکت تعاونی مرغ پارسیان اقلید با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی از جمله طرح‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس در زمینه پرورش دام و طیور و آبزیان است اظهار داشت: این واحد مرغداری توانسته است با استفاده از تسهیلات، مصرف انرژی را به یک‌سوّم کاهش دهد، بدون آن که در میزان تولید نقصانی به وجود آید.

وی افزود: سایر بهره‌برداران نیز باید برای کاهش قیمت تمام شده محصول از تسهیلات کم‌بهره‌ای که سازمان جهاد کشاورزی فارس به منظور ساماندهی و تغییر سیستم‌های داخلی و استفاده از تجهیزات نوین در مرغداری‌ها پرداخت می‌کند، بهره‌مند شده و نسبت به تغییر این سیستم‌ها اقدام کنند.

این مسئول در تشریح ویژگی‌های فنی این مرغداری بیان داشت: سالن‌های مرغداری به صورت تونلی تمام اتوماتیک به مساحت 2 هزار و 688 متر مربع با سازه فلزی در ابعاد 84×16 متر است.

خرد تصریح کرد: این واحد مرغداری توانسته مصرف حامل‌های انرژی را به یک‌سوّم کاهش داده و بستری مناسب نیز برای پرورش نیمچه تخم‌گذار فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مرغداری پارسیان اقلید با توان تولید 60 هزار قطعه مرغ پولیت تخم‌گذار در حال حاضر دارای هفت عضو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود از افتتاح طرح پرورش گاو شیری نیز خبر داد و ابراز داشت: طرح پرورش گاو شیری به ظرفیت 50 رأس موّلد در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع تأسیس شده است.

خرد اضافه کرد: کل سرمایه‌گذاری انجام شده 5 هزار و 850 میلیون ریال، میزان تسهیلات دریافتی 2 هزار و 850 میلیون ریال از بانک کشاورزی و آورده متقاضی نیز 3 هزار میلیون ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: این طرح در حال حاضر روزانه به طور میانگین 800 کیلو گرم شیر مازاد بر مصرف گوساله‌های شیری خود دارد و در صورت رسیدن به بهره‌برداری صد در صد این میزان دست کم به یک تن در روز افزایش پیدا می‌کند.

خرد ادامه داد: این طرح برای شش نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه سفر به اقلید پروژه پوشش کانال برخورداری بیگی این شهرستان را افتتاح کرد.

خرد کل اعتبار برای این کانال را رقمی معادل یک‌میلیارد و 224 میلیون و 350 هزار ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ از محل شبکه آبیاری زهکشی تأمین اعتبار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس طول کانال را 2 هزار و 200 متر با دبی 500 لیتر در ثانیه عنوان کرد و بیان داشت: با احداث این کانال 240 هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری شده و 130 خانوار نیز ذینفع می‌شوند.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول