اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هنری جشنواره هنرهای تجسمی:

جشنواره‌ها بستر کیفی برای کشف نخبگان هنر است

خبرگزاری فارس: کارشناس هنری جشنواره هنرهای تجسمی گفت: جشنواره هنرهای تجسمی بستری کیفی و غنی برای کشف نخبگان و بزرگان هنر است.

جشنواره‌ها بستر کیفی برای کشف نخبگان هنر است

آزاده آقایان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه هنر کارآمدترین ابزار برای رسیدن به تعالی روح است، اظهار داشت: نگارگری خلوت خاص خودش را می‌طلبد و به خاطر زمان‌بر بودنش هنرمند باید عاشق و صبور باشد چراکه این هنر، هنر سرعت نیست.

وی با اشاره به اینکه هنرهای نگارگری در استان نوپا است، اذعان داشت: جشنواره هنرهای تجسمی با آگاهی‌بخشی و چگونگی روند و اصول کاربردی در هر رشته هنری به ویژه هنر نگارگری بستری کیفی با بازدهی و کارایی بالا برای رشد و توسعه نیروهای انسانی مستعد جوان است.

داور دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استانی لزوم احراز موفقیت در هنر نگارگری را شناخت و یادگیری علمی تکنیک برشمرد و تأکید کرد: تصور ایده‌های خلاقانه مستلزم پشتوانه غنی تکنیک و علوم مربوط است چراکه این مؤلفه تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر بروز، پردازش و شکوفا شدن ایده‌های نو و خلاقانه دارد.

وی با تأکید بر اینکه هنرور باید برای توانمند شدن در هنر نگارگری ابتدا طراحی را بیاموزد، افزود: هنرمندان نگارگری باید با پیروی و الگوسازی از مکاتب کهن و قدیمی، بزرگان و پیشکسوتان در حوزه نگارگری تبریز و اصفهان در جهت رشد آثار خود در این زمینه مشق داشته باشند.

آقایان با بیان اینکه دانش و پویایی نگارگری به عنوان یک هنر برجسته ماندگار نتیجه همت والا و تلاش بی‌وقفه بزرگان این مرز و بوم است، خاطرنشان کرد: علاقمندان به این هنر با مطالعه در سطوح مختلف و در گستره وسیع و کسب تجربه با استفاده بهینه از فرصت‌ها، شناخت و بصیرت هنری نگارگری را در وجود خود تعمیق بخشند.

وی ابراز داشت: هنر نگارگری در این جشنواره در دو دسته مشق و اساتید تعریف می‌شود و اجرایی شدن این دو مؤلفه همچون دو بال برای پرواز است این جشنواره زمینه را برای درک لحظات یادگیری و اوج گرفتن خلاقیت‌ها و هماهنگ شدن عناصر اصولی مهیا کرده است.

آقایان در بخش دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه نگارگری را هنر مینیاتور تلقی کردن اشتباه است، یادآور شد: برخی هنر نگارگری را به خاطر برخی شباهت‌ها با هنر مینیاتور اشتباه می‌گیرند در حالی که نگارگری از واژه انگاره گرفته شده و هنگامی که انگاره بر روی کاغذ ترسیم می‌شود هنر نگارگری به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی بستری است کیفی و غنی برای کشف نخبگان و بزرگانی که آینده هنر این دیار را شکل خواهند داد.

کارشناس دهمین جشنواره هنرهای تجسمی گفت: هنرمندان با شرکت در جشنواره هر چند اثری قوی را ارائه ندهند اما با حضور در این فضا عاملی قوی برای گام‌های بزرگتر در بین نسل خلاق جوان خواهد شد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول