اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره ارشاد مشهد

برگزاری کارگاه هنر هفتم در شهر امام هشتم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از برگزاری کارگاه‌های تخصصی و هفتگی هنر هفتم در مشهد با حضور اساتید مجرب و کارشناس خبر داد.

برگزاری کارگاه هنر هفتم در شهر امام هشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری اظهار داشت: سینما به عنوان یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین شیوه‌های هنر بر ذهن و روح بشر، توانایی تغییر و آفت‌زدایی از جوامع بشری را به خوبی در خود دارد.

وی تصریح کرد: دوره‌های عمومی آموزشی پویانمایی (انیمیشن ) با هدف تقویت قوه تخیل، پرورش خلاقیت و بالابردن سطح توان هنری و آشنایی با نحوه و مراحل ساخت فیلم‌های انیمیشن و داستان‌نویسی در روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت 17- 19 در پارک ملت- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) توسط مؤسسه فرهنگی هنری انیمیشن‌سازان همای شرق در 26 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

دبیری آشنا ساختن جوانان و نوجوانان با ادبیات سینمای روز و جریان‌شناسی سینمای ایران و جهان را مهم‌ترین هدف از برگزاری دوره آموزشی کارگاه‌های نقد و تحلیل فیلم کوتاه عنوان کرد و اظهار داشت: جلسات این کارگاه‌های آموزشی روزهای پنج‌شنبه ساعت 19ـ17 در آموزشگاه سینمایی موج نو در 27 بهمن‌ماه شروع به کار می‌کند.

دبیری ادامه داد : کارگاه نقد و بررسی فیلم بلند جمعه هر هفته ساعت 9 تا 12 در سینما قدس توسط مؤسسه فرهنگی هنری پگاه‌سازان توس پنجم اسفند برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کارگاه نقد و بررسی فیلم مستند توسط شرکت خدمات سینمایی بنیان فیلم توس 4 اسفندماه در قاسم آباد– بلوار فلاحی 15، مجتمع فرهنگی و هنری سلطانعلی مشهدی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به کارگاه تخصصی و هفتگی نقد و بررسی فیلم‌نامه گفت: روز دوشنبه هر هفته ساعت  18ـ16  توسط شرکت خدمات سینمایی سیمافیلم در پارک ملت - مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از اول اسفندماه میزبان این گروه از هنرمندان است.

وی در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی گفت: در راستای برگزاری جشنواره هنرهای قرآنی مشهد و توجه به مناطق روستایی و حاشیه شهر مشهد 20 محفل انس با قرآن با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها شکل گرفته است که از ابتدای دهه فجر تا پایان سال ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این جلسات قاری، مجری و نیز گروه‌های تواشیح توسط این اداره به مراکز یاد شده اعزام و پنج محفل انس با قرآن تخصصی ویژه بانوان برگزار می‌شود.

دبیری تأکید کرد: در مسیر سعادت مسابقه مفاهیم کاربردی قرآن کریم با مدیریت و اجرای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وادی وحی است که توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به همراه کتاب به مناطق ارائه می‌شود و در 24 اسفندماه آیین اختتامیه مسابقه قرآنی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این مسابقه ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر مشهد و در اولویت سوم شهرها است که 15 اسفندماه آخرین مهلت ارسال پاسخنامه‌ها به دبیرخانه این مسابقه است و اسامی برگزیدگان 20 اسفندماه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در زمینه دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه پیشواز ورود مقام معظم رهبری به مشهد گفت: حفظ جزء 30، مفاهیم و ترتیل کل قرآن در دو مقطع سنی 16 سال به بالا و زیر 16 سال از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است که توسط کانون فرهنگی هنری نور ولایت، مسجد آیت‌الله فقیه سبزواری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.MEHRAB8.COM  ثبت‌نام و در مسابقه شرکت کنند.

دبیری ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین دستگا‌ه‌های دولتی، مؤسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در راستای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی از مهم‌ترین اهداف است.

وی به سلسله نشست‌های آینده‌پژوهی اشاره کرد و افزود: چهارمین جلسه این نشست‌ها با حضور رحیم‌پورازغدی و مدیران شورای محلات و تعدادی از نخبگان شهر سوم اسفندماه در تالار ابن‌هیثم برگزار می‌شود.

دبیری ادامه داد: نشست سونامی دیجیتال نیز در روز 4 اسفندماه در فرهنگسرای رسانه با حضور استاد نوری برپا می‌شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول