اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری کردستان خبر داد

اعلام فراخوان سومین جشنواره استانی شعر جوان در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری کردستان از اعلام فراخوان سومین جشنواره استانی شعر و داستان جوان در این استان خبر داد.

اعلام فراخوان سومین جشنواره استانی شعر جوان در کردستان

امین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: حوزه هنری استان کردستان فراخوان سومین جشنواره استانی شعر و داستان جوان را در دو بخش کردی و فارسی با دو موضوع آزاد و ویژه اعلام کرده است.

به گفته وی زمینه‌سازی برای تعامل هنرمندان جوان و اساتید، کشف استعداهای جوان و حمایت از آثار و تولیدات آنها به منظور ارتقای توانایی و مهارت‌های هنرمندان جوان و تقویت و ارتقای کیفیت آثار تولید شده از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته سرپرست حوزه هنری کردستان، تلاش برای تولید آثاری که علاوه بر ارز‌ش‌ها، جذابیت مخاطبین را دارا باشد از دیگر اهداف برگزاری سومین جشنواره استانی شعر و داستان جوان در استان کردستان است.

مرادی خاطر نشان کرد: شاعران و داستان‌نویسان جوان رده سنی تا 30 سال می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ 10 اسفندماه 90 به واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان کردستان به آدرس سنندج خیابان فلسطین روبه‌روی فرمانداری ارسال کنند.

وی موضوع و قالب آثار را در دو بخش آزاد و ویژه با موضوع  بیداری اسلامی و دفاع مقدس و صلح اعلام کرد و افزود: هر شاعر می‌تواند در هر بخش 3 اثر شعری و در بخش داستان نیز 2 اثر داستانی ارسال کند.

سرپرست حوزه هنری کردستان به مقررات جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: به آثاری که در جشنواره‌های قبلی شعر و داستان جوان شرکت کرده باشند ترتیب اثر داده نمی‌شود.

مرادی تصریح کرد: همه شرکت‌کنندگان باید ضمن ارسال آثار تایپ شده خود بر روی یک صفحه A4 به همراه سی‌دی یک آدرس ایمیل از مشخصات خود به همراه آدرس دقیق پستی بر روی یک فایل مجزا و یک برگ فتوکپی شناسنامه نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی به زمان‌بندی جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: پس از اتمام مهلت تعیین شده، آثار ارسالی توسط داوران در دو قسمت شعر و داستان و با تفکیک کردی و فارسی بررسی و راه‌یافتگان به بخش نهایی در 15 اسفند معرفی و برای رقابت در بخش پایانی و مسابقه که در تاریخ 18 اسفند ماه 90 در سنندج برگزار می‌شود؛ دعوت خواهند شد.

سرپرست حوزه هنری کردستان خاطر نشان کرد: داوری نهایی این جشنواره بر عهده اساتید برجسته استانی و کشوری خواهد بود.

به گفته مرادی، علاوه بر اختصاص جوایز ویژه به نفرات برگزیده، آثار برتر جشنواره نیز در دو بخش شعر و داستان توسط حوزه هنری استان چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی همچنین از آماده شدن برگزیده اشعار دومین جشنواره شعر و داستان جوان استان در سال گذشته با عنوان لاوان خبر داد و گفت: این کتاب به زودی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول