اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اردبیل تصویب شد

واگذاری نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر اردبیل با بررسی موضوع انتشار آگهی مناقصه و واگذاری نگهداری فضای سبز منطقه 2 شهرداری اردبیل و انجام بهتر این امور توسط بخش خصوصی موافقت کردند.

واگذاری نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای شهر اردبیل که پیش از ظهر امروز برگزار شد اکثر اعضای شورای شهر اردبیل با اقدام شهرداری در واگذاری نگهداری فضای سبز به صورت آزمایشی در منطقه دو اردبیل از سال آینده موافقت کردند.

* تفریغ بودجه سال 89 شهرداری به تصویب رسید

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل به شهرداری مجوز دادند تا با توجه به اتمام مهلت قانونی بیمه رازی در انجام تعهدات خود در خصوص بیمه مسئولیت جامع شهرداری اقدام به صدور مجوز درج آگهی مناقصه عمومی بیمه مسئولیت جامع شهرداری کند.

تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهرداری در این زمینه تاکنون به ده‌ها پرونده در پرداخت حق بیمه شهروندی اقدام و موارد را به بیمه ارجاع داده است ابراز داشتند: در این زمینه عملکرد شهرداری مناسب است.

همچنین در این جلسه نامه ارجاعی وزارت کشور در مورد ضرورت پرداخت حق و حقوق شهرداری از بابت فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو قرائت شد که وزارت کشور در پاسخ به ادعای برخی از صاحبان این صنوف دریافت عوارض از سوی شهرداری را از این مراکز قانونی اعلام کرده است.

اعضای شورای شهر اردبیل با تاکید بر حفظ حق و حقوق شهرداری و شهروندان از بابت فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و پرداخت عوارض آن به شهرداری اعلام کردند که این اقدامات قانونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر اردبیل همچنین اعضای شورای شهر اردبیل با اکثریت رای صدور مجوز لازم در خصوص تفریغ بودجه سال 89 را تایید و تصویب کرده و بر قانونی بودن این حرکت صحه گذاشتند.

در تفریغ بودجه سال 89 تراز مالی و عملکرد شهرداری نسبت به هزینه‌ها و درآمدها مثبت بوده و با کمترین اختلاف این امر مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار گرفته است.

در این جلسه همچنین علیرضا دباغ عبداللهی به عنوان عضو شورای شهر اردبیل برای حضور در جلسات کمیته فنی ماده 5 معرفی شد تا در این جلسات حضور پیدا کند.

* ارتش حق و حقوق شهر و شهرداری را بپردازد

در این جلسه موضوع طرح تعریض خیابان امام و عقب‌نشینی پادگان شهید چمران اردبیل مطرح شد که در آن یکی از فرماندهان ارتش در نامه‌ای به شورای شهر اردبیل خواستار پرداخت مبلغ مورد نظر در عقب‌نشینی از حوزه کار شده‌ بود.

شهردار اردبیل  در این ارتباط اظهار داشت: بر اساس یکی از مصوبات پادگان نظامی باید به خارج از شهر انتقال یابد اما بر اساس بندی در این مصوبه این شرایط در شهرهای مرزی به مانند اردبیل متفاوت‌تر از روال معمولی است.

بدری افزود: در گذشته با همکاری دیگر دستگاه‌ها 180 هکتار زمین در محدوده خارج از شهر برای ساخت پادگان اختصاص دادیم و در تعریض خیابان امام نیز 7.5 میلیارد تومان قیمت‌گذاری انجام شد در حالی که پادگان ارتش اردبیل بالغ بر 1.5 میلیارد تومان به ما بدهکار است در حالی که هنوز 7 هزار متر‌مربع حق و حقوق شهرداری را این مجموعه نادیده گرفته و به ساخت‌ و سازهای غیر‌مجاز نیز روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل با اشاره به موضع‌گیری مسئولان ارتش در تعریض قانونی خیابان امام اردبیل خواستار تهیه و تدوین نامه‌ و شکوائیه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا شدند تا در این مکاتبه و استنباط حق و حقوق شهروندان و شهرداری از پادگان ارتش باز‌خواست شود.

همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل به امتیازات واگذاری شده سابق اشاره کرده و اعلام کردند: در برابر این امتیاز‌دهی باید مسئولان ارتش نیز اجازه تعریض خیابان را داده و از برخی اقدامات سختگیرانه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول