اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

کتاب «خمپاره‌ها ما را بدرقه می‌کردند» در اردبیل رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس خاطرات قادر تکریم در قالب کتاب «خمپاره‌ها ما را بدرقه می‌کردند» با حضور مسئولان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

کتاب «خمپاره‌ها ما را بدرقه می‌کردند» در اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که سه‌شنبه شب و همزمان با برگزاری دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس انجام شد از این کتاب که در برگیرنده خاطرات قادر تکریم با تدوین و گفت‌و‌گوی سید محمود مهدوی است، رونمایی شد که این کتاب در هفت فصل به همراه اسناد و عکس‌های این ایثارگر دوران دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

در این مراسم دبیر دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی در اردبیل اظهار داشت: این کتاب دو سال پیش به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نوشته شد اما برای مطالعه و اظهار نظر همرزمان قادر تکریم در اختیار آنها قرار گرفت که محوریت آن نیز عملیات کربلای پنج و خاطراتی از این ایام است.

عمار احمدی تصریح کرد: بعد از مطالعه این کتاب توسط سردارانی همچون مصطفی اکبری و اصلاح برخی از ایرادات به همت بنیاد حفظ آثار کتاب یاد شده چاپ شده و امروز از آن رونمایی شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری کارگاه خاطره‌نویسی دفاع مقدس از مهرماه امسال خاطرنشان کرد: همزمان با فراخوان جشنواره خاطره‌نویسی کارگاه خاطره‌نویسی دفاع مقدس نیز بیش از 12 هفته است که برگزار می‌شود و این کارگاه با تلاش ساسان ناطق و سید محمود مهدوی دو تن از فعالان عرصه ادبیات دفاع مقدس ادامه دارد.

احمدی در مورد جشنواره خاطره‌نویسی با عنوان روایت حماسه نیز اضافه کرد: از اول مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس فراخوان جشنواره انجام شد و علاقمندان تا اول بهمن‌ماه آثار خود را ارسال کردند.

این مسئول ادامه داد:‌ در این مدت 84 اثر کامل به جشنواره رسید که از این بین 70 اثر دیگر‌نوشت و 14 اثر نیز خودنوشت متعلق به رزمندگان و به قلم ایثارگران و حال و هوای آنها بوده است.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را رونق دادن به خاطره‌نویسی ایثارگران و قلم به دستان با ذوق این عرصه توصیف کرد و افزود: ما در دو بخش آثار را داوری کردیم تا بتوانیم از بین نویسندگان در بخش دیگر‌نوشت و خود‌نوشت افراد منتخب را معرفی کنیم.

به گزارش فارس، دبیر دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی در اردبیل در ادامه سخنان خود به دو هدف مقدماتی و متعالی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: ما در هدف‌گذاری مقدماتی سعی کردیم کودکان،‌ نوجوانان و جوانان را ترغیب به خلق آثار ارزشمند در این حوزه کنیم اما در بخش دوم سعی کردیم خود رزمندگان را به تولید آثار زیبا و ماندگار ترغیب و تشویق کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول