اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس ایران:

نمایشگاه دایمی مد و لباس فضایی برای تعامل طراحان و تولیدکنندگان است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس ایران گفت: برگزاری نمایشگاه دایمی مد و لباس اسلامی‌ ـ ایرانی با ارائه مشخصات لباس‌ها از طریق نرم‌افزار، فضای مناسبی برای تعامل تولیدکنندگان و طراحان است.

نمایشگاه دایمی مد و لباس فضایی برای تعامل طراحان و تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از دبیرخانه دایمی نخستین جشنواره مد و لباس فجر، صدیقه پاک‌بین گفت: برگزاری نمایشگاه دایمی مد و لباس اسلامی ـ ایرانی و به دنبال آن جشنواره با ایجاد محلی برای تعامل میان تولیدکنندگان و طراحان می‌تواند هنر طراحان را به عرصه ظهور برساند.

رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس ایران افزود: نمایشگاه مد و لباس پایگاه دایمی است برای مراجعه تولیدکنندگان تا بتوانند طرح‌های دوخته شده و کیفیت پارچه‌ها را بررسی کنند، در صورتی که طرح‌های این نمایشگاه هر هفته به صورت مستمر تعویض شوند تولیدکنندگان به‌ویژه مخاطبان از آنها استقبال می‌کنند. 

وی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که در نمایشگاه دایمی مد و لباس به نمایش گذاشته شده بودند، عنوان کرد: برخی از طرح‌ها بسیار زیبا و مورد توجه بودند که قابلیت تولید انبوه را دارند بنابراین نمایشگاه از طریق نرم‌افزاری که در اختیار دارد با ارائه مشخصات لباس‌ها می‌تواند محل مناسبی برای تعامل تولیدکنندگان و طراحان باشد.

استاد دانشگاه و محقق و پژوهشگر حوزه مد و لباس بیان داشت: تاکنون به پتانسیل و هنر طراحانی که از تحصیلات آکادمیک برخوردارند توجه نشده است اما این وضعیت تا حدودی پس از تشکیل انجمن طراحان پارچه و لباس بهبود یافته است به طوری که جمعی از طراحان به تولیدی‌های فعال در این حوزه معرفی شده‌اند و به فعالیت مشغولند.   

رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس ایران اظهار داشت: در گذشته طراحان اطلاعاتی از اوضاع بازار پوشاک نداشتند اما پس از تشکیل انجمن طراحان با اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار داده شد لباس‌های بسیار متفاوت و کاربردی از سوی آنها طراحی شد.

محقق و پژوهشگر در حوزه مد و لباس با بیان سابقه درخشان پارچه ایرانی و صادرات آن به دنیا خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه من به عنوان طراح استفاده از طرح اسلامی‌ ـ ایرانی با استفاده از پارچه ایرانی است که متأسفانه برای تهیه پارچه اغلب با کمبود مواجه هستیم و باید به پارچه‌های وارداتی مراجعه کنیم امیدواریم شاهد روزی باشیم که لباس ایرانی به طور کامل تولید شود و معرف فرهنگمان در سراسر دنیا باشد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول