اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنری و طراح صحنه و لباس:

جشنواره مد و لباس وجه مشترک همه جشنواره‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر هنری و طراح صحنه و لباس گفت: برگزاری جشنواره مد و لباس با توجه به معیارهای اسلامی‌ ایرانی به ایجاد مدل‌های جدید و الگو دادن به بانوان کمک کرده و مسیر را برای پیشرفت این حوزه فراهم می‌کند.

جشنواره مد و لباس وجه مشترک همه جشنواره‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از دبیرخانه دائمی نخستین جشنواره مد و لباس، مجید میرفخرایی اظهار داشت: وظیفه طراحان تولید لباس‌های زیبا و الهام‌گرفته از طرح‌های سنتی است به نحوی که در جامعه امروز کاربرد داشته باشد و با ارائه مدها و الگوهای مناسب کج‌سلیقگی در جامعه را اصلاح کند.

طراح صحنه و لباس سریال حضرت یوسف (ع) گفت: مد و لباس وجه مشترک همه جشنواره‌هاست و تبلیغات موثر برای لباس ملی در سایر جشنواره‌ها موجب آشنایی جوانان با این تولیدات می‌شود و اگر برای حوزه طراحی لباس تبلیغات همه‌جانبه در نظر گرفته شود در مدت زمان کوتاه جایگاه خود را پیدا می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادینه شدن رشته تخصصی طراحی لباس در جامعه نیازمند برنامه‌ای بلندمدت و سرمایه‌گذاری در این بخش و همچنین استفاده از تجربیات هنرمندان این رشته است.

میرفخرایی تاکید کرد: با تبلیغات گسترده و سرمایه‌گذاری و اعمال سلیقه مردم در طراحی لباس ملی، می‌توانیم آثار را به تعداد انبوه تولید کرده و در فروشگاه‌های متعدد به مردم عرضه کنیم.

مدیر هنری و طراح صحنه و لباس بیان کرد: محبوبیت لباس ایرانی در جهان و وجود فرهنگ غنی اسلامی‌ ایرانی در کشورمان، فرصت مناسبی را برای طراحان و خلق آثار زیبا از سوی آنها فراهم می‌کند، همچنین با بازاریابی مناسب و تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سایر کشورهای مسلمان زمینه برای صادرات لباس میسر می‌شود.

این مدیر هنری و طراح صحنه و لباس با اشاره به نداشتن جایگاه رشته تخصصی طراحی لباس در فیلم و سینما تصریح کرد: به دلیل کمبود بودجه اغلب به نقش مهم طراحی لباس در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی توجه نمی‌شود و تنها در فیلم‌های تاریخی این موضوع رعایت می‌شود بنابراین ضرورت توجه به این موضوع از نکاتی است که تهیه‌کنندگان و کارگردانان باید به آن توجه داشته باشند.

میرفخرایی عنوان کرد: وظیفه مدیر هنری هماهنگ کردن فعالیت‌های طراح لباس و طراح صحنه به طور اختصاصی است که طراحی در دو بخش باید به صورت هماهنگ و مرتبط با هم انجام شود اما نبودن مدیر هنری و حتی طراح لباس به صورت اختصاصی در فیلم و سینمای ایران موجب شده است که گاهی طراحی لباس و صحنه حتی به طور متضاد انجام شود که تأثیری منفی بر مخاطبان دارد.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول