اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم»

خدمات نظام مقدس اسلامی معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» فرصت مناسبی را برای ارائه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف به جامعه فراهم می‌آورد.

خدمات نظام مقدس اسلامی معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با برپایی غرفه در این نمایشگاه به ارائه دستاوردهای مختلف در حوزه توسعه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک می‌پردازد، اظهار داشت: در این غرفه توانمندی‌های موجود در شهرک‌های صنعتی این استان نیز در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.

وی در ادامه با تشریح دستاوردهای مهم دولت‌های نهم و دهم در بخش توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان گفت: در این زمینه و با فعالیت‌های انجام شده شاهد رشد چشمگیر و بی‌سابقه در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم.

وی افزود: در زمینه تصویب و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدیدی در استان فارس شاهد کاری جهادگونه و بی‌سابقه هستیم که در سطح کشور نیز منحصر به فرد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: با توجه به نگرش دولت عدالت‌محور مبنی بر شتاب در توسعه صنعتی این استان و توجه به مناطق کمتر برخوردار از طریق ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، استان فارس در این بخش از استان‌های پیشرو و برتر کشور محسوب می‌شود.

همت اضافه کرد: در تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب تا قبل از فعالیت دولت نهم دارای 29 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بودیم که با تصویب 37 شهرک صنعتی جدید در دولت‌های نهم و دهم هم‌اکنون میزان شهرک‌های صنعتی مصوب این استان به 66 شهرک افزایش یافته و این موضوع بیانگر این است که تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب در استان فارس بیش از دو برابر افزایش یافته و از رشد 227 درصدی برخوردار بوده است.

همت تصریح کرد: در زمینه شهرک‌های درحال واگذاری زمین نیز تا قبل از دولت نهم فقط در 19 شهرک و ناحیه صنعتی زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذاری می‌شد که با انجام فعالیت بی‌سابقه و ایجاد 36 شهرک و ناحیه صنعتی جدید در این استان هم‌اکنون تعداد شهرک‌های صنعتی که در آنها زیرساخت‌ها برای واگذاری زمین فراهم شده به 55 شهرک صنعتی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در بخش ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در این استان از رشد 290 درصدی برخوردار بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید که در این استان ایجاد شده جزو مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور بوده است و ما هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های این استان دارای شهرک صنعتی هستیم.

وی اضافه کرد: این موضوع بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و عزم دولت در توسعه عدالت صنعتی برای تمام مناطق این استان بوده است.

همت تصریح کرد: در دو سال اخیر 20 شهرک و ناحیه جدید صنعتی در این استان ایجاد شده است که این موضوع یک رکود در کشور محسوب می‌شود و در شرکت شهرک‌های صنعتی این استان و با عزم، همدلی و تلاش تمام‌جانبه کارکنان و همچنین حمایت‌های مدیریت ارشد استان فارس اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه به بهره‌برداری از یک‌هزار واحد صنعتی در شش سال اخیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان اشاره کرد و گفت: آمار واحدهای فعال صنعتی این استان تا قبل از دولت نهم 397 واحد بود که هم‌اکنون به 1397 واحد صنعتی رسیده است.

وی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال نیز این میزان از 6 هزار و 670 نفر در سال 84 به حدود 19 هزار و 134 نفر رسیده که بیانگر ایجاد 12 هزار و 464 اشتغال جدید در دولت‌های نهم و دهم است.

وی اضافه کرد: در بخش آب‌رسانی، گازرسانی، ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و ایجاد شبکه مخابرات نیز آمارها بیانگر افزایش سه تا هفت برابری شاخص‌ها در این بخش‌هاست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول