اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

شیراز با 5 شهر اروپایی و آسیایی خواهرخوانده است

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: شیراز با پنج شهر اروپایی و آسیایی خواهرخوانده است.

شیراز با 5 شهر اروپایی و آسیایی خواهرخوانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا خیراندیش بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر خبرنگاران اصفهانی به شیراز که برای بازدید از پروژه‌های شهری این کلان‌شهر و نیز افزایش تعامل رسانه‌های دو  استان اصفهان و فارس صورت گرفته بود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در بیشتر شهرهای کشور، روی آسفالت‌های قدیمی، آسفالت جدید کشیده می‌شود که ضمن افزایش ضخامت آسفالت‌ها در تردد خودروها نیز مشکل ایجاد می‌شود. 

وی بیان داشت: این در حالی است که در شیراز آسفالت‌های سابیده شده تراشیده و دوباره بازیافت می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: شیراز بر خلاف تمام استان‌هایی که آسفالت‌های از بین رفته را همچون زباله دور می‌اندازند، آن را بازیافت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس اصفهان که چرا در شیراز روی بحث زیر گذرها ضعیف عمل شده و تنها به یک زیر گذرد با این حجم ترافیک بسنده کرده‌اید، ادامه داد: سعی شده که در بحث زیر گذرها، نسل‌های آینده برای خود تصمیم بگیرند و این را از طریق احداث تقاطع‌ها با زیر گذرها را در یک سطح یا در برخی از نقاط با دو سطح انجام دادیم.

خیراندیش، احداث سطح نهایی دو یا سوم را بر عهده نسل آینده و در صورت نیاز دانست و تاکید کرد: در صورتی که در سال‌های آینده حجم ترافیک شیراز بیشتر شود، می‌توانند زیر گذرها را افزایش دهند.

وی افزود: تحقق مدیریت واحد شهری برای شهرداری‌های یک آرزو و یک ایده خوب است که با مقاومت مسئولان شهرداری نسبت به اجرای آن می‌توان امیدوار بود.

*هیئت مدیره‌های سازمان‌های دولتی شورایی شوند

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: پیشنهاد شده که تمام یا تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان‌های دولتی مختلف مانند آب و فاضلاب شیراز در صورت پنج نفره بودن، سه نفر  از آن‌ها در همان تشکل به عنوان اعضای یک شورای واحد تشکیل شود.

وی گفت: اجرای این پیشنهاد در تسریع امور شهرداری و همراهی آن‌ها با طرح‌های شهری لازم است.

خیراندیش در ارتباط با خواهرخواندگی شهرداری شیراز با سایر کشورهای خارجی، اظهار داشت: در حال حاضر، شهرداری شیراز با پنج شهر اروپایی و آسیایی عقد خواهرخواندگی خوانده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول