اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت آزادراه اصفهان ـ شیراز

فاصله اصفهان ـ شیراز 100 کیلومتر کمتر می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: با ساخت آزادراه اصفهان ـ شیراز فاصله این دو شهر 100 کیلومتر کمتر می‌شود.

فاصله اصفهان ـ شیراز 100 کیلومتر کمتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا پاک فطرت در نشست مشترک رسانه‌های استان فارس و اصفهان با بیان اینکه مردم هیچگاه صحنه انقلاب را ترک نمی‌کنند و 22 بهمن هر سال با حضور گسترده مردم نقشه‌ها و خیال خام دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب می‌شود، اظهار داشت: مردم باید همواره با تلاش و پشتکار راه امام خمینی (ره) را ادامه دهند و در راستای اعتلای ایران اسلامی بکوشند.

وی با اشاره به سفر خبرنگاران اصفهانی به شهر شیراز و بازدید از طرح‌های شهری گفت: ما هر کاری را انجام دهیم، اما رسانه‌ای نشود گویی کاری انجام نداده‌ایم و از آن جایی که مسئولان ایرانی در اغلب موارد در امر تبلیغات و رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خود نجیب هستند که این امر نقطه قوت محسوب نمی‌شود، چرا که مردم باید از روند فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادها و خدمتگزاران خود آگاهی داشته باشند.

شهردار شیراز با اشاره به سفر اخیر خود به کشور تایلند و بازدید از طرح‌های شهر بانکوک گفت: به جرات می‌توان گفت، بسیاری از شهرهای ایران از نظر ترافیک، زیبا سازی شهری و نظافت فضای شهر بسیار بهتر از این شهرها عمل کرده‌اند، اما در جذب توریسم مشکل داریم در حالی که کشوری همچون تایلند بسیار در این زمینه از ما پیش‌تر است.

وی با اشاره به اینکه برخی نبود آزادی را از جمله دلایل و موانع در جذب توریسم در ایران می‌دانند، اظهار داشت: توریسم در کشور ما نیز آزاد است و این تبلیغاتی که در این راستا می‌شود، صحیح نیست.

پاک فطرت با بیان اینکه شیراز و اصفهان دو کلان‌شهری هستند که می‌توانند در بحث گردشگری و توریسم مکمل هم باشند، گفت: در حال حاضر فاصله میان شیراز و اصفهان 480 کیلومتر است در حالی که با ساخت آزاد راه اصفهان شیراز، فاصله میان این دو شهر این فاصله به 350 کیلومتر کاهش می‌یابد و زمینه تعامل بیشتر این دو شهر را با برنامه ریزی مناسب فراهم می‌کند و در جذب توریسم و گردشگر خارجی و داخلی موثر است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط قوت و ضعف دو کلان‌شهر اصفهان و شیراز بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد، افزود: شهر شیراز و اصفهان از نظر ما یک مجموعه به حساب می‌آیند و همه در یک کشور زندگی می‌کنیم؛ البته اقدامات خوبی در شهر شیراز انجام شده که می‌توان به حفاظت از محیط زیست شهری به عنوان یکی از این فعالیت‌ها و احداث 13 هزار هکتار کمربند سبز در اطراف این شهر اشاره کرد که تأثیر زیادی در لطافت هوای این شهر دارد.

شهردار شیراز در مورد بازیافت زباله‌های شهری شیراز بیان داشت: نخستین شهرداری در کشور هستیم که از زباله‌ها برق تولید کرده و تا پایان سال کارخانه تفکیک زباله در مقصد در این شهر آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه احداث میدان امام علی (ع) یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی شهر اصفهان است، یادآور شد: پروژه حرمین با هزینه که افزون بر 20 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و میدان حرم مطهر احمد بن موسی (شاه چراغ) که در حال حاضر جولان گاه وسایل شخصی است، برای پیاده روها اختصاص دهیم و معتقدیم شهر را باید برای انسان‌ها طراحی کنیم تا برای وسایل نقلیه در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول