اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی خبر داد

وجود 24 دستگاه تردد شمار در جاده‌های آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: تعداد دستگاه‌های آنلاین تردد شمار الکترونیکی نصب شده در محورهای استان به 24 دستگاه افزایش یافته است.

وجود 24 دستگاه تردد شمار در جاده‌های آذربایجان غربی

 بابک طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ابتدای سال جاری تعداد دستگاه‌های آنلاین تردد شمار الکترونیکی نصب شده در محورهای استان 18 دستگاه بود که در 8 ماه گذشته این رقم به 24 دستگاه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اطلاعات این دستگاه‌ها پس از استخراج به سازمان و اشخاص مختلف مرتبط با موضوع از جمله مرکز مدیریت راه‌های کشور، مدیران ادارات مختلف، انجمن‌های صنفی حمل و نقل، پلیس راه و پایانه‌های مرزی و بار و سیمان برای بهره‌برداری لازم ارسال می‌شود.

این مسئول افزود: استخراج میزان ترافیک موجود در جاده‌ها و ارسال این اطلاعات به صورت پیامک به مرکز مدیریت راه‌های استان و کشور از جمله مزایای نصب دستگاه‌های مذکور در محورهای ارتباطی است که در تدوین برنامه‌های کاربردی ارتقای ایمنی جاده‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت تاثیر بسزایی دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: در این مرکز همچنین وضعیت ترافیکی راه‌ها به صورت آنلاین کنترل می‌شود تا در صورت بروز مشکلات جوی اطلاعات لازم در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از تردد از این محورها قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 16 دستگاه دکل در محورهای مختلف آذربایجان غربی نصب و تعداد 22 دستگاه انواع دوربین شامل نظارتی و تردد شمار برروی آنها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: همچنین 12 دستگاه دوربین نظارتی هم بر روی دکل‌های bts مخابراتی نصب و راه‌اندازی شده است که اطلاعات موجود در محورهای مورد نظر را به صورت تصویری به مرکز مدیریت راه‌های استان ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مختلف نظارتی توسط مرکز مدیریت راه‌ها امکان ثبت تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی فراهم شده است و در صورت تخلف رانندگی در هر یک از محورهای مجهز به دستگاه‌های تردد شمار، تخلف راننده به صورت آنلاین ثبت و به صورت آنی برای اعمال قانون به پلیس راه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول