اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از دهه فجر

جاده گذرگاه ایران به اروپا افتتاح شد

خبرگزاری فارس: جاده گذرگاه ایران به اروپا همزمان با چهارمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شد.

جاده گذرگاه ایران به اروپا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی رضا قلی‌زاده معاون راهسازی اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم افتتاح این گذرگاه اظهار داشت: 12 کیلومتر از محور خوی ـ قطور در شمال آذربایجان غربی که جاده دسترسی به پایانه مرزی رازی محسوب می‌شود، به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این طرح افزود: این طرح با صرف اعتبار 17میلیارد و 600 میلیون ریال احداث شده است.

قلی‌زاده با اشاره به مزایای این طرح ادامه داد: بهسازی و آسفالت این محور در توسعه پایانه مرزی رازی به عنوان سومین پل ارتباطی ایران با اروپا، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اجرای این طرح گفت: اجرای عملیات راهسازی در محور خوی ـ قطور به دلیل سخت گذر بودن منطقه بسیار هزینه بر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح احداث جاده مرز رازی به طول 66 کیلومتر از سال‌های گذشته آغاز شده است تصریح کرد: تاکنون 56 کیلومتر از این جاده به بهره‌برداری رسیده است و روند پیشرفت مراحل پایانی طرح بهسازی و آسفالت محور خوی ـ قطور نیز مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی رازی ـ کاپی کوی با هدف توسعه تجارت خارجی و افزایش مبادلات اقتصادی ایران با ترکیه، اوایل امسال به صورت رسمی گشایش یافت.

معاون راهسازی اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی در ادامه از مطالعه و بررسی   9 پروژه راهسازی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کنارگذر شرقی ارومیه به طول 77 کیلومتر،احداث باند دوم بازرگان ـ ایواغلی به طول 120 کیلومتر، بازسازی محور سلماس ـ خوی به طول 76 کیلومتر و نیز احداث تعریض نقده  ـ پیرانشهر به طول 55 کیلومتر از مهمترین طرح های در دست مطالعه و بررسی این اداره کل هستند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول