اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

ساخت 5 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی مازندران

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی بابکان و جویبار در دست اقدام است و سه تصفیه‌خانه نیز در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارند.

ساخت 5 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، علی عمرانی‌راد بیان داشت: در حال حاضر 11 تصفیه‌خانه صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، راه‌اندازی شده که 6 هزار و 240 متر مکعب در شبانه‌روز، فاضلاب را در تصفیه‌خانه‌ها در حال پالایش دارند.

قائم‌مقام شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: برای راه‌اندازی این تعداد تصفیه‌خانه‌ها در شهرک صنعتی، مبلغ 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و منابع داخلی هزینه شده است.

وی افزود: دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی بابکان و جویبار در دست اقدام است و سه تصفیه‌خانه نیز در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارند.

عمرانی‌راد بیـان داشت: شرکت شهرک‌هـای صنعتی در راستای حفظ محیط زیست، مکان‌یابی و ایجاد شهرک‌های صنعتی، ارزیابی زیست محیطی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها، تعامل بسیار خوبی با اداره کل محیط زیست استان دارد.

قائم‌مقام شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد: ظرفیت مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل یک هزار و 400 متر مکعب در شبانه‌روز است که 226 واحد بهره‌بردار مستقر در این شهرک صنعتی را زیر پوشش دارد.

عمرانی‌راد با اشاره به اینکه به‌طور متوسط در هر سال یک تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: بحث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل در سال 84 اجرا شده و به‌دلیل افزایش فاضلاب واحدهای صنعتی، مدول دوم این تصفیه‌خانه نیز با تخصیص اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و منابع داخلی، راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: مازندران، چهار درصد از واحدهای صنعتی کل کشور را داراست درحالی که بیش از هشت درصد تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی کشور در مازندران ایجاد شده است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول