اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی خبر داد

تحصیل 900 طلبه خواهر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: 900 طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه مناطق مختلف آذربایجان غربی در حال تحصیل هستند.

تحصیل 900 طلبه خواهر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره محمد‌رضا غنی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که برای بررسی راهکارهای تسریع احداث حوزه علمیه خواهران در فرمانداری چایپاره تشکیل شد اظهار داشت: هم اکنون در مناطق مختلف آذربایجان غربی شش واحد حوزه خواهران در حال فعالیت هستند که بیش از 900 نفر در این مراکز تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر حوزه‌های علمیه اشاره شده یک حوزه دیگر هم در مقطع کارشناسی ارشد در ارومیه با 60 نفر طلبه فعالیت می‌کند به طوری که در این مراکز آموزشی با شرکت کردن در کلاس‌های اساتید توانمند و متبحر واحدهای تخصصی ویژه این رشته را می‌گذرانند.

این مسئول به تداوم عملیات ساخت و ساز حوزه علمیه در مناطق دیگر استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سه باب حوزه علمیه ویژه خواهران در شهرستان‌های ماکو، تکاب و چایپاره در دست احداث است لذا با تداوم عملیات ساخت و ساز  همچنین عدم بروز مشکل پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای بهره‌برداری آماده شوند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در انتقال مفاهیم معنوی و ارزش‌های دینی به نسل جدید وظیفه خطیری بر عهده دارند ادامه داد: اساتید حوزوی و روحانیان باید از طریق به کارگیری ابزارهای نوین و توام با خلاقیت نسبت به انتقال آموزه‌های دینی مبادرت کنند.

امام جمعه چایپاره در این جلسه از راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران ابراز خرسندی کرد و گفت: تاسیس حوزه علمیه یکی از نیازهای این شهرستان در بعد دینی و فرهنگی محسوب می‌شو د پس امیدوار هستیم در آینده نزدیک حوزه علمیه خواهران تجهیز شده و حوزه علمیه ویژه برادران هم تاسیس شود.

حجت‌الاسلام محمود ابراهیمی بیان کرد: یکی از خیرین این شهرستان حدود 11 هزار مترمربع زمین برای احداث و راه‌اندازی این حوزه علمیه اهدا کرده است که باید بعد از اتمام پروژه عمرانی نسبت به تجهیز و تکمیل آن اهتمام شود تا در اختیار جویندگان معرفت قرار بگیرد.

این مسئول بر لزوم همگرایی بر اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه پروژه عمرانی و آموزشی مذکور هر چه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد باید دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم در این راستا داشته باشند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول