اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد CNG سازمان میادین شهرداری قم خبر داد

آموزش 40 درصد از نیروهای فعال در امور جایگاه‌های CNG

خبرگزاری فارس: مسئول واحد CNG سازمان میادین شهرداری قم با اشاره به اولویت آموزش به نیروهای فعال در امور جایگاه‌های CNG گفت: از خرداد ماه سال جاری تاکنون 40 درصد نیروها موفق به گذراندن دوره‌های اپراتوری تاسیسات شدند.

آموزش 40 درصد از نیروهای فعال در امور جایگاه‌های CNG

مجید مختاری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: جایگاه‌های ده‌گانه زیر پوشش سازمان از اواخر خرداد ماه سال 89 به مرور از سوی پیمانکاران طرف قرارداد شرکت نفت تحویل سازمان میادین شد.

وی ادامه داد: در آن تاریخ به علت عدم آشنایی بدنه اجرایی شهرداری از مدیریت این جایگاه‌ها، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه از پذیرفتن این جایگاه‌ها امتناع می‌کردند.

مسئول واحد CNG سازمان میادین شهرداری قم افزود: جایگاه‌های ده‌گانه زیر پوشش به دو دسته جایگاه‌های قدیم الاحداث و جدید الاحداث دسته‌بندی شده که جایگاه‌های قدیم الاحداث به دلیل فعالیت طولانی و عدم انجام تعمیرات دوره‌ای توسط پیمانکاران بهره‌بردار قبلی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و ادامه کار آنها منوط به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در تعمیرات جایگاه‌هاست.

مختاری عنوان داشت: به علت عدم نظارت کافی که در مرحله ساخت جایگاه‌های جدید الاحداث نیز وجود دارد، ابنیه این جایگاه‌ها دارای مشکلات فراوانی است.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته پس از زمان تحویل جایگاه‌ها به شهرداری ابراز داشت: ابتدا چند ماهی طول کشید که بدنه بروکراتیک شهرداری و به طبع سازمان میادین توانست این جایگاه‌ها را به خود جذب کند.

مسئول واحد CNG  سازمان میادین شهرداری قم عنوان داشت: صنعت CNG در کشور یک صنعت نوپا و تازه تاسیس است و هم اکنون در شهرداری، کارشناسان فنی و حتی اجرایی ساماندهی و اداره این جایگاه‌ها وجود نداشته است و از طرفی نیروهای شاغل در این بخش نیز مطرح است.

مختاری گفت: عدم تحصیلات در سطح کارشناسی، جوان بودن و در نتیجه کم تجربه بودن مورد توجه نیروها است.

وی تصریح کرد: نخستین وظیفه سازمان با توجه به حساسیت کار در جایگاه‌ها آموزش به نیروها بود که از خرداد ماه سال جاری تاکنون 40 درصد این نیروها موفق به گذراندن دوره‌های اپراتوری تاسیسات شدند.

مسئول واحد CNG  سازمان میادین شهرداری قم با اشاره به مشکلات مربوط به عدم وجود یک سیستم مکانیزه و رویه مناسب و متمرکز به منظور کنترل و هدایت مالی جایگاه‌ها اضافه کرد: چالش دیگری که با آن مواجه بودیم مربوط به فرسودگی بخش اعظمی از تجهیزات قدیمی بود که به دلیل عدم رسیدگی پیمانکاران بهره‌بردار قبلی ادامه کار با آنها به مرز خطر رسیده بود.

وی به تحولات ایجاد شده در جایگاه‌ها پس از تحویل به شهرداری اشاره کرد و اذعان داشت: تاسیس واحد جداگانه‌ای در سازمان میادین برای اداره 10 جایگاه به عنوان واحد CNG، هدایت و شکل‌بندی نیروهای جوان فعال در بخش CNG به نحوی که خود را در چارچوب کار سازمانی و اداری هماهنگ و همراه کنند، از جمله آن است.

مختاری گفت: بیمه کامل جایگاه‌ها، خرید سیستم مالی به منظور محاسبه سود و زیان هر جایگاه به تفکیک، ایجاد کارگاه و اکیپ فنی مستقل برای سرکشی به جایگاه‌ها، ایجاد انبار جداگانه‌ای برای قطعات مورد نیاز CNG با توجه به اهمیت موضوع از تحولات ایجاد شده در جایگاه‌ها پس از تحویل به شهرداری است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول