اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی یزد:

خانه تاریخی ابراهیمی صدوق به ساختمان صنایع دستی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان صدوق در خانه تاریخی ابراهیمی خبر داد.

خانه تاریخی ابراهیمی صدوق به ساختمان صنایع دستی تبدیل می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمد بهشتی‌نژاد اظهار داشت: این ساختمان به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتتاح ‌شد.

وی ادامه داد: خانه تاریخی ابراهیمی با هدف تغییر کاربری مرمت شد و در اختیار معاونت صنایع دستی یزد قرار گرفت.

بهشتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این خانه تاریخی می‌توان به صورت هم‌زمان دوره‌های آموزشی را در قالب شش کلاس و برای 60 هنرجو برگزار کرد.

وی با بیان اینکه رشته‌های آموزشی با توجه به استقبال هنرجویان انتخاب می‌شود، بیان کرد: در نخستین دوره، آموزش رشته‌های رایجی هم‌چون قلم‌زنی روی مس، سفالگری، سرمه‌دوزی، نقاشی روی چرم، معرق‌کاری، منبت‌کاری، مشبک و طلاسازی پیش‌بینی‌ شده است.

معاون صنایع دستی یزد یادآور شد: آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی در صدوق سال‌‌های قبل به صورت پراکنده انجام می‌شد اما از این پس دوره‌های یاد شده در خانه تاریخی ابراهیمی متمرکز می‌شود.

بهشتی‌نژاد خاطرنشان کرد: برخی صنایع دستی بومی شهرستان صدوق از جمله خورجین و زیلوبافی به دلیل نداشتن کاربری منسوخ شده‌اند اما امیدواریم با حضور علاقمندان به این دو رشته بتوانیم آنها را نیز احیاء کنیم.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول