اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان:

کارفرمایان نمونه گیلان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان از برگزاری همایش تجلیل از کارفرمایان نمونه این استان در اسفند امسال خبر داد.

کارفرمایان نمونه گیلان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین شهدی‌نژاد صبح امروز در جلسه تامین اجتماعی استان سازمان تامین اجتماعی را بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای کشور دانست.

وی اظهار داشت: این سازمان ضمن عهده‌دار بودن وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی، نقش مهم و اساسی در پشتیبانی و صیانت از عوامل تولید و بهبود مناسبات اقتصادی اجتماعی در فرایند توسعه کشور ایفا می‌کند.

این مسئول، گسترش تعاملات با تشکل‌های کارفرمایی را به عنوان یکی از ارکان اصلی مخاطبان سازمان و برقراری ارتباطات دوسویه با آنها به لحاظ بهره‌مندی از خرد جمعی و توجه به حفظ شٱن و کرامت انسانی آنان عنوان کرد.

وی، احترام و پاسخگویی به مخاطبان در راستای آگاهی رسانی، تلطیف ارتباطات و شناخت حقوق و تکالیف متقابل را از مهم‌ترین رویکردهای تامین اجتماعی برشمرد.

به گفته شهدی‌نژاد، کارفرمایان به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن تولید و سه جانبه‌گرایی نقش موثری در راستای تحقق اهداف مذکور و ارتقای درآمدها و بهبود کمی و کیفی خدمات دارند.

وی، ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان به دلیل حمایت و صیانت از نیروی کار و رعایت کامل مسائل قانونی که همان رعایت حقوق بیمه‌ای کارکنان است، حامیان کارگر شناخته شده و با قانون‌مداری، نظم و آرامش را برای نیروهای مولد کشور فراهم می‌آورند.

سرپرست تامین اجتماعی گیلان، با اشاره به برگزاری همایش کارفرمایان نمونه این استان، خاطرنشان کرد: در راستای تقویت تعاملات سازمان با جامعه کارفرمایی کشور، همایش تقدیر از کارفرمایان نمونه استان با هدف معرفی کارفرمایان برگزیده سال 90 در اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی، درباره ملاک ارزیابی انتخاب کارفرمایان نمونه گیلان بیان داشت: حفظ حقوق بیمه شدگان با ارائه لیست حق بیمه بر مبنای دستمزد واقعی، پرداخت به موقع و کامل حق بیمه در مهلت مقرر، عدم وجود بدهی قطعی، استفاده کارفرما از سیستم مکانیزه برای ارائه و ارسال لیست پرداخت حق بیمه به واحدهای اجرایی و پرهیز از مراجعات غیرضروری، مهم‌ترین مولفه‌های انتخاب یک کارفرمای نمونه است.

شهدی‌نژاد، رعایت مفاد ماده 90 قانون تامین اجتماعی و انجام معاینات اولیه قبل از آغاز اشتغال نیروها، رشد بیش از 15 درصدی در جذب نیروی کار در یک سال، عدم محکومیت در مراجع حل اختلاف اداره کار و فاقد بودن  وقوع حوادث ناشی از کار را از دیگر مولفه‌های انتخاب کارفرمای نمونه گیلان ذکر کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول