اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین:

افزایش یگان حفاظتی آثار تاریخی ورامین ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین گفت: برای مراقبت از بیش از 250 اثر تاریخی این شهرستان، نیاز به نیروهای حفاظتی بیشتری است.

افزایش یگان حفاظتی آثار تاریخی ورامین ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین، مجید ژاله‌نیا افزایش یگان حفاظتی آثار تاریخی ورامین را ضروری دانست و اظهار داشت: با وجود بیش از 250 اثر ارزشمند تاریخی‌ـ باستانی و تعداد قابل توجهی محوطه‌های باستانی که هر یک گویای تمدن تاریخی ایران بشمار می‌روند، باید نیروهای حفاظتی بیشتری نسبت به وضعیت کنونی وجود داشته باشد.
رئیس دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین اظهار داشت: اگر چه نیروهای حفاظتی دفتر میراث فرهنگی ورامین، با جدیت و به شدت از محوطه‌های تاریخی نگهداری می‌کنند، اما باید تعداد این نیروها افزایش یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه محوطه‌های تاریخی این شهر در حال تعیین حریم هستند، افزود: با افزایش یگان حفاظتی می‌توانیم این میراث را برای آیندگان ماندگار کنیم.
ژاله‌نیا همچنین از تعیین حریم پنچ محوطه تاریخی در شهرستان ورامین خبر داد و گفت:
محوطه‌های تاریخی معین‌آباد، فیل قلعه، حصار تپه، چال تاسیون و فردیس قرچک تعیین حریم می‌‌شوند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: محوطه‌های تاریخی در شهرستان ورامین دارای اطلاعات منحصر به فردی از تاریخ ایران هستند که باید در پناه قوانین میراث فرهنگی برای آیندگان ماندگار شوند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول