اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

مشگین‌شهر از نظر مرمت آثار تاریخی در استان دوم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر شهرستان مشگین‌شهر دومین شهرستان بعد از اردبیل در بخش مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری است.

مشگین‌شهر از نظر مرمت آثار تاریخی در استان دوم است
بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:  باوجود ادعای برخی‌ها که آثار تاریخی مشگین‌شهر مورد بی‌مهری سازمان است، این گونه نیست و چنین به نظر می‌رسد که این سخنان در آستانه انتخابات یک شعار انتخاباتی است بنابراین مردم باید هوشیار بوده و نتایج عینی را به تبلیغات نفروشند.
وی با بیان اینکه زیرساخت چند منطقه نمونه گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر پایان یافته، افزود: اجرای این زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری مشگین‌شهر تاثیر فراوانی داشته و با احیای چندین مورد از آب‌های گرم این شهرستان و ساخت کمپ گردشگری، مشگین‌شهر هم اکنون به یکی از شهرهای مهم گردشگری استان تبدیل شده است.
این مسئول از مرمت کلی قلعه قهقهه و تبدیل آن به یک قطب گردشگری خبر داد و ابراز داشت: این قلعه در تابستان و عید نوروز پذیرای گردشگران فراوانی از نقاط مختلف کشور است.
وی با بیان اینکه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر نیز با بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، افزود: محوطه باستانی کهنه قلعه نیز که سال‌‌های متمادی زیر نظر نیروی انتظامی بود هم اکنون تملک شده و کارهای مرمتی در آن آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از تملک کاروانسرای قانلی بولاغ و اجرای کارهای مرمتی در آن خبر داد.
وی اظهار داشت: مردم مشگین‌شهر خود بهترین قاضی برای قضاوت در مورد فعالیت‌های سازمان در رابطه با آثار تاریخی و جاذبه‌های توریستی هستند.
این مسئول همچنین از مرمت و بازسازی بقعه شیخ صفی خبر داد و گفت: فاز اول ساماندهی این طرح تا مسجد عالی قاپو که شامل هفت قسمت بود به پایان رسیده و اجرای فاز دوم نیز شامل اجرای سردر اصلی عالی قاپو تا مسجد میرزا علی اکبر به زودی آغاز می‌شود.
ندایی در پایان سخنان خود ساماندهی اصلی این بقعه را در گذشته معضلی برای شهر اعلام کرد و افزود: با حل این مشکل، این ساماندهی شامل مسیر میدان عالی قاپو تا سقاخانه به پایان رسیده و هم اکنون به عنوان موزه باستان‌شناسی، سایت تاریخی، مسجد عالی قاپو، نگارخانه و بازارچه صنایع دستی مورد بهره‌برداری است.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول