اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین حج و زیارت ایلام خبر داد

عزیمت نخستین کاروان عمره مفرده از ایلام

خبرگزاری فارس: جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: نخستین کاروان عمره مفرده از ایلام اعزام شد.

عزیمت نخستین کاروان عمره مفرده از ایلام

حسین نیکروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: نخستین کاروان زائرین ایلامی که شامل کاروان دانش‌آموزی ایلام بود از طریق فرودگاه اهواز عازم سرزمین وحی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای گذشته و امروز نیز دو کاروان دیگر از زائرین ایلامی از طریق فرودگاه کرمانشاه به جده اعزام شدند و در حال حاضر در مدینه مستقر هستند.

این مسئول اضافه کرد: مرحله اول عمره جاری که تا ابتدای ماه رجب است 12 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و مرحله دوم اعزام‌ها برای ماه‌های رجب تا رمضان بعد از عید نوروز اعلام و امورات ثبت‌نام و اعزام آنها انجام می‌شود.

نیکروش تصریح کرد: ثبت‌‌نام‌های مهر 90 عمره در 300 اولویت قرعه‌کشی و نتایج آن اعلام شده و هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی بانک‌های عامل یا شعبه ثبت‌نام کننده از اولویت خود مطلع شوند.

جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: نخستین اولویت‌های این افراد نیز برای سال 93 است.

وی ادامه داد: مرز مهران در حال حاضر اصلی‌ترین مرز تردد زائرین به عتبات عالیات بوده و روزانه حدود 40 کاروان از مهران به عتبات اعزام می‌شوند، تمام این کاروان‌ها به منظور منتفع شدن مردم مهران یک شب در مهمانسراهای شهر مهران اسکان داده می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: از فرصت موجود برای توسعه مهران باید نهایت استفاده را برد، ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند ایجاد مهمانپذیر هتل و رستوران می‌تواند به جذب بیشتر زائر به این منطقه کمک کند.

نیکروش تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های مناسب مرز زیارتی و همچنین ظرفیت پذیرش جذب راهیان نور در شهرستان مهران می‌تواند این شهرستان را متحول کند و سطح رفاه اجتماعی مردم مهران را که در دوران دفاع مقدس سرافرازانه مقاومت کردند و همیشه در همه صحنه‌ها پیشگام بوده‌اند بالا برد.

جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: مسئولین نیز باید در این زمینه تلاش مضاعف کنند، مسئولین متولی گردشگری استان ایلام در صورتی که بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند می‌تواند زائرین عراقی که در حال حاضر به صورت انفرادی وارد ایران می‌شوند را ساماندهی کرده و از قبال آن منافع اقتصادی نیز برای منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول